• Anonym (E)

Vad händer nu?

Det är ju inte ditt problem, anmälan är gjord mot honom som person och inte som förälder.

• Anonym (E)
    Anonym (L) skrev 2022-05-15 07:18:29 följande:
    Hur vet du det?
    Om orosanmälan är gjord till socialtjänstens familje-enhet så handlar det ju om oro för att barn riskerar att fara illa. Då berör det ju såklart TS som har barn med mannen ifråga.

Det är klart att man kan göra orosanmälan då det finns oro för en vuxen person men tror inte att det är detta som TS menar iom att barnen och föräldraskapet nämns.
    Känner någon dessutom sådan oro för den vuxnes förmåga att ta hand om sig själv att anmälan krävs blir det ju i förlängningen självklart att även lämna in orosanmälan kring barnens situation. 
    På grund av orsaken till anmälan.
  • Anonym (E)
    Anonym (L) skrev 2022-05-15 08:05:18 följande:
    Nu vet du ju inte hela bilden...så jag förstår ju fortfarande inte hur du kan veta vad för slags orosanmälan som är gjord...
     Jag har gjort många orosanmälningar till familje-enheten pga hyresskulder och elskulder (helst om det är återkommande beteende) då dessa riskerar att i hög grad påverka barnens situation...då blir den andre vårdnadshavaren inblandad såklart...

Att se till att barnen har tak över huvudet och fungerande el har ju med föräldransvaret att göra.
    Om den psykiska ohälsan gör att man inte fixar det är det viktigt att utreda om det behövs stöd så att barnen inte riskerar att fara illa.
    Och det gör du....? Jag utgår från vad ts skriver. Om du har mer info så varsågod att dela med oss andra.
Svar på tråden Vad händer nu?