-
Orosanmälan pga skulderMitt ex, mina barns pappa, har dragit på sig massor av skulder genom att inte betala sina räkningar pga psykisk ohälsa.Tydligen har en orosanmälan till soc gjorts eller kommer göras när han nu sökte hjälp hos kommunen eller något liknande. Har inte fått så mycket information då han berättade idag och jag hamnade lite som i chock.Vad kommer hända nu? Startar de en massiv utredning av oss båda som föräldrar och/eller vad kan jag förvänta mig händer härnäst?Jag förstår att de handlar efter barnens bästa, jag behöver bara liksom förbereda mig för vad som kommer..Jag är inte orolig för att barnen har försummats eller ens har märkt av detta, han har alltid sett till att de har allt de behöver med t.ex. mat, kläder, aktiviteter m.m.
-
Svar på tråden Vad händer nu?
-
Nxnx: Du har uppenbarligen inte läst mitt inlägg ordentligt vilket då tillsammans med din dömande kommentar gör mig väldigt irriterad. Jag skriver ju för i helvete att jag precis fått veta allting, när skulle jag ha reagerat menar du!?
-
Lite mer information har kommit fram.
Började tänka på det ni skrev angående varför en orosanmälan lämnats på honom som förälder och frågade honom.
Elen stängdes av pga obetalda fakturor, den stängdes av på eftermiddagen och sattes på på morgonen därpå, när barnen var där. Jag är så jävla arg, besviken, ledsen. Hur kan det ha blivit såhär, hur kan man bara skita i att öppna sin post och självklart slår jag på mig själv som inte märkt något eller fått veta något.
Amortering och ränta på huset är betalt, men i princip inget annat, t.ex. bilförsäkring, el, sophämtning, fritids m.m.