Anonym (S) skrev 2022-05-14 07:50:28 följande:
Om du redan har tråkigt så har jag dåliga nyheter för det lär inte gå bort förrän du fött barnet. Du får hitta på något roligt för att fördriva tiden och annars leva livet nästan som vanligt.
Å herregud :) bad news alltså.
Anonym (Bea) skrev 2022-05-14 07:42:53 följande:
Min första tid fram till första ultraljudet mådde jag väldigt illa och spydde mycket, så den perioden var inte den roligaste + oro för missfall.
Jag tyckte att första ultraljudet var spännande och RUL då man faktiskt får se bebisen och magen börjar växa dessutom är mysigt och vi började köpa bebiskläder/saker. Är nu i v 28 och bebisen sparkar för fullt vilket är helt magiskt!
:) ja, jag hoppas att det känns ?roligare? längre fram än vad det gör nu. Vissa stunder får jag fullkomlig panik över att jag ska ha det såhär tills EFTER JUL OCH NYÅR! Det är heöt vansinnigt långt bort, det är ju knappt vår än och vi ska hinna fira både jul och nyår innan det är dags. Paniken. Haha..
Anonym (Inte roligt) skrev 2022-05-14 07:48:09 följande:
Jag tycker absolut inte det finns något roligt med att vara gravid. De första 13 veckorna var jag illamående dygnet runt och levde på dropp. Sen börjar foglossningen, huvudvärken, tröttheten osv
Nu i vecka 30 blir jag galen för att jag springer på toa ca 10 gånger per natt. Jag har ont, svårt att sova och hatar tillvaron. Nej, att vara gravid är då inget mysigt eller glamoröst. Men att bli mamma däremot, det är värt varenda sekund av plågorna och desto mer!
Fint att du skriver att det är värt varje sekund, för som förstföderska vet man ju inte vad som väntar vid målgången, kommer det verkligen vara värt det, liksom. Kommer jag känna att det är värt det, kommer jag vilja ha barnet eftersom jag inte gläds än.