Inlägg från: Anonym (galet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (galet)

Protesbröst- en dealbreaker eller?

GES! 

Vet du att kvinnor som gör rekonstruktioner av ett eller två förlorade bröst, orsakade av cancer, efter läkning får om de vill motsvarande implantat som friska kvinnor??? Implantaten består av allt från koksaltlösningar till kroppsfett.

REagerar du i så fall också på artificiella bröst hos friska kvinnor?? Eller enbart på dem med bröstimplantat på grund av cancer?

Drar du samma resonemang gällande kvinnor med bortopererad livmoder? Eller på män med opererad prostata med potenssvikt orsakad av cancer? Bör inte alla parter bekanta sig och uppleva tillräckligt förtroende och samtala om sin bakgrund och prövningar innan "sängkammarscenen" kommer till. Om tid används till kännedom om sin älskare/älskarinna/blivande partner är korten redan lagda på borden. Ställning tas då. Om rätta känslan är din undran betydelselös.

Fattar nada av din frågeställning ärligt talat! Mer än att den är grovt och olovligt diskriminerande av kvinnor som kämpat sig igenom värsta prövningen. Och för vilka överlevnaden betyder mer än estetiken. Fatta??

Tala om var du finner en motsvarande frågeställning rörande mäns prostata??

• Anonym (galet)
    Anonym (Va?) skrev 2022-05-14 23:51:18 följande:
    Håller med och jag har anmält ts. Mycket märkligt har jag läst men det här tar priset enligt mig. 
    Bra. Vem är i farten med dessa märkliga ts? Kryddar rikligt med amerikanska uttryck.
  • Anonym (galet)
    Anonym (Ff) skrev 2022-05-15 00:53:15 följande:
    Jag tolkade det som att TS är kvinna med implantat efter cancer som vill klura ut om hon kommer bli accepterad av ett "ligg"... Står det någonstans att TS är en man?
    På forumet föreligger för närvarande en hög inflation av trådstarter av någon som utger sig för att vara kvinna. Därav pyttelitet svårtolkat om vår ts här är kvinna eller man. Men om du noggrant läser igenom svarsalternativen i trådens enkät i starten råder inga tvivel om att vi har att göra med en man. Ett par poäng psykologi räcker för slutsatsen.
  • Anonym (galet)
    Anonym (Va?) skrev 2022-05-15 01:58:17 följande:
    Jag sticker ut hakan och säger att det inte behövs några poäng alls. Jag tror inte en kvinna som överlevt bröstcancer skulle uttrycka sig så. 
    Du har helrätt! Ingen kvinna som överlevt en så svår utmaning uttrycker sig så!
    För att inte nämna enkätens formuleringar. 
  • Anonym (galet)
    Anonym (Ff) skrev 2022-05-16 00:49:59 följande:
    Jag, kvinna med hittills närapå 150hp psykologi och en vän som gått igenom bröstcancer (och i samband med det fick ett implantat), drog inte den slutsatsen. Då har jag ändå läst igenom svarsalternativen en gång till på din anmodan. Vad finner du i dem som du anser vara  otvivelaktigt manligt? Kan kvinnor inte använda grova ord som knulla?
    Det kanske helt har gått dig förbi att tråden är anmäld till moderator? Utan min inblandning kan tilläggas. 
    En märklig och cynisk människosyn levereras bl a i omröstningsalternativen. Om jag genomgått en rekonstuktionsop kunde jag blivit mycket ledsen av att ta in krassa påståenden. Nej. Kvinnor i det här forumet använder vilka ord de vill. Kvinnlig eller manlig språkstil skiljer sig i mindre grad. Men så är populationen inte alltid representativ. Ordet knulla har inget med min åsikt eller med min slutledning att göra.

Så intressant! Om en skribent i sin öppning anger sina antal poäng såsom du gör tappar hen enligt mig enormt i sin trovärdighet. Bara så att du vet.

I citatet säger ts "GES" nåt ytterligare intressant. Hen väljer uttrycket "eller köra på" - nåt som killar anger i sexuell interaktion oftare än vad kvinnor gör. Killar menar de "kör på" när de knullar. Sällan tjejer. 
    En iakttagelse av flera... Drömmer 

Var finns för övrigt vår ts?? 
    Anonym (GES) skrev 2022-05-14 21:55:24 följande:

Du som svarar att det är konstigt, hur tror du att du skulle reagera? Gå därifrån eller köra på och kanske inte återvända eller? 

• Anonym (galet)
    Anonym (1T) skrev 2022-05-16 11:31:20 följande:

På vilket sätt spelar det någon roll vilket kön TS har? 

Svara, ignorera eller anmäl som du vill, men allt off topic svammel leder u ingenstans. Anmäl dig själv när du ändå är i farten.

Anser som du att könsfrågan i det här sammanhanget äger nada betydelse.Det var väl "Ff" som tog fasta på den aspekten om jag tänker rätt??? Nåt jag besvarade efter bästa förmåga.

Nix det är inte jag som anmält tråden till moderator. Ser heller ingen anledning till att anmäla mig själv pga off topic diskussion. 

I tråden är ts människosyn kopplad till protesbröst - och huruvida ett silikonimplantat efter cancerop är avtändande eller inte i samband med ONS ragg - vad som fångar mitt intresse. 

Hur ser din personliga åsikt ut i relation till ts ämne? Skriver du här för att "tycka till"? Eller för att cementera motsättning och konflikt?

Svar på tråden Protesbröst- en dealbreaker eller?