Inlägg från: LillyE |Visa alla inlägg
  • LillyE

BIM JUNI 2022

1995lj skrev 2022-06-02 09:45:35 följande:
    Hur går det? Hjärta
    Tack för frågan.

Väldigt mkt mensvärk i ryggen.. Brukar ha de några dagar innan mens. Så den dyker nog upp om ett tag. Nya tag nästa månad.. 

Hur går de för dig? Hur mår du. 
  • LillyE
    1995lj skrev 2022-06-02 12:21:38 följande:
    Okej men det kan ju även vara ett tecken jag har också lite ont längst ned i ryggen! Än är det inte försent jag hoppas för din skull.
    Jag fick AKUT ont i magen förra natten, googlade och kände igen symptomen på utomkveds. Så igår åkte jag in till akuten men var bara v 4+2 igår så dom kunde inget se de tog HCG prov 1310 låg det på det var inom ramen men lite lågt. Ska tillbaka imorgon och lämna nytt blodprov o mäta HCG och kanske en ny undersökning.
    Jag hoppas så att det är okej och inte tecken på utomkveds! 
    Åh nej va jobbigt att få så.. Men om det ändå va inom ramen så är de bra ju. Jag håller alla tummar för att provet imon har ökat som det ska Hjärta.

Jaa, mina andra graviditer har har haft molvärk i magen men int i ryggen.. Får se. Tog ett rfsu igår, ej testa tidigt de va negativt.

Min ägglossning va lite tokig denna månad så vi fick int till de så bra så borde int ha så höga förväntningar. 
  • LillyE

Välkommen Lilfox :).

Hur är era flytningar kring bim?

Förlåt för info, men har ty tjocka krämiga.. Å vet inte om jag brukar ha de innan mens el inte.. 

• LillyE
    1995lj skrev 2022-06-02 15:31:40 följande:
    Tack! Hjärta
    De vanliga RFSU stickorna visar inte ens fullt utslag på mig vid BIM.. medans clearblue plus är jätte starkt och apotekets egna. Tycker de är sämst. Men du känner din kropp bäst jag hoppas inte din mens dyker upp annars önskar jag dig lycka till nästa äl!! 
    Tack fina!

Jag har beställt rfsu testa tidigt som kmr ikväll... Hade bestämt mig att vänta me testa tills måndag. Men kanske tar ett imon ändå..

Hoppas de går bra vid provtagning imon 
  • LillyE

Hur går de för dig 1995LJ?

Jag fick Mens nu.. Enda positiva är att jag kände min kropp rätt.

Men iom min cykel verkar va på 25 dagar. 
    Så får jag bim 30/6 nästa gång.

Stannar kvar och hoppas på plus nästa omgång.

• LillyE
    1995lj skrev 2022-06-04 11:26:21 följande:
    Åh hej LillyE 
    Ååh :(:( s*it också!! Det är ju bra kör du inte äl test alls?
    Jag körde ju clearblue glad gubbe rosa eftersom min cykel brukar va lång 31 dagar så trodde jag aldrig att jag skulle gå glad gubbe på dag 12 och 13 så det var tur jag testade mig med dom.

Jag håller alla tummar för dig! Du får njuta av solen och göra det du kan när äl kommer
    Jag var ju och tog nytt HCG igår det hade höjts bra till 2186 tror jag hon sa. På vulet kunde hon ana en början på hinnsäck :) v 4+4 igår. Ska lämna nytt HCG test på tisdag på VC. Och om det ser bra ut får väl min hjärna ställa in mig på att det ÄR så. All dess oro efter mini blödningarna och smärtan.
    Åh men va skönt att de hade ökat fint och att hon började kunna se hinnsäck. Skönt med ytterligare ett prov för att bekräfta att de är som de ska Hjärta.

De känns okej nu. Värst är dagarna innan bim tkr jag. När hoppet att de kan vara något finns där.

Joo kör ägglossnings test men började testa för sent.. Trodde int jag skulle ha ägglossning dag 10 redan.. Å vi hade nattgäster när jag hade ägglossningssekret och symtom.. 

Nu sa jag börja testa nån dag efter mensen upphört bara... Har alltid ätit ppiller, endast gjort uppehåll vid graviditet, eller för att försöka bli gravid. Så har ingen riktigt koll på hur många dagar min cykel brukar va. 
  • LillyE

Grattis till plussen!

Lyckas int svara var å en utav er..

Så härligt Hjärta!!

Jag hoppas att min ägglossning inte kmr på cyjeldag 10 igen då mannen e iväg dåObestämd

• LillyE

Va härligt att komma in i tråden å se massa plus Skrattande!

Stort grattis till er Hjärta.

Har ägglossning om några dagar, hoppas de tar sig denna vändan. 

• LillyE

Hur går de för er? 

Jag har positivt på ägglossningstest Idag. Har även symtom, hade mkt symtom igår. Men igår var testet inte positivt utan svagt sträck. Men idag är de lika starka. 

Hade sex i fredags & igår.
    Nu till min undran är det bäst att ha sex idag också eller imon? De nog dessvärre svårt att få till både idag och imon... 

• LillyE

Såg svårt att veta när de e bäst. 

Positivt test idag betyder väl att ägget släpper inom 24h.

Jaa vissa menar ju på att man inte ska ha sex för ofta å andra inte. Satsar nog på idag iaf :p. 

• LillyE
    Pepsin skrev 2022-06-13 17:13:04 följande:
    Men åhhhhhh massa grattis <3333
    ÅhhHjärta! Massa grattis :)! 
  • LillyE

Tog en paus några dagar då jag blir så otålig inte ville tänka på den jobbiga väntan...

Känner mig dock lugnare nu än förra cykeln.. 

Fast me nu 8 dagar till Bim börjar den där impulsen att bara testa ta över.. 

Jag hade flytning med lite blod i 4 samt 5 dagar efter ägglossning.. Känns för tidigt för nidblödning?

Jag hade nidblödning min andra graviditet, den kom 7 dagar efter ägglossning. Men va då brunaktig och större mängd.. Då plussade jag 3 dagar senare. 

• LillyE

Klara1997

Tog ägglossningstest och hade symtom som stämde när de gav utslag.. 

De va också väldigt lite blod.. Brukar aldrig ha blod u flytningar annars.

Jaja nu väntar några långa dagar innan man vet.. 

Kmr aldrig lyckas hålla mig till bim innan jag testar 

• LillyE
    Klara1997 skrev 2022-06-20 09:52:18 följande:
    Okej, men då är det ju bara på att hoppas att det var/är ett litet frö som orsakade det.

jag misslyckade att vänta med test?.
    tog ett idag på bim-6 var negativt och känner inte direkt några symtom på graviditet, tyvärr
    mer än typ som ägglossningskänningar i mage och äggstockar men det kanske är pms, jävligt svårt att veta haha ghaa 
    fick ett missfall i April med den graviditeten så plussade jag innan bim på dag 24 av 27 
    nu är jag iof på dag 22 
    Jag tog också ett test imorse.. Bim - 7 negativt...

Plussat på bim - 6 och - 5 innan... Känner inga direkta symtom.
    Molvärk, men de har jag innan mens me.. De e verkligen så lika symtom i början.

Ska ta test på onsdag igen.. 

Håller verkligen tummarna för oss! 

Jag hade ett missed abortion i April. Glad att ägglossning kom igång snabbt efter. Men är ändå otålig.. 
  • LillyE
    Rosen3 skrev 2022-06-20 12:29:12 följande:

Åh, jag blir med nyfiken på att testa. Men har hållt mig. Är på BIM-4 idag. Väntar in fredag/lördag och ser :) (testade inte före BIM förra gången jag blir gravid så tänker att detta är en tur-grej haha, även fast det nog inte är så). Jag hade lite som mensvärk föra veckan men nu känner jag inte så mycket. Ont i ligamenten när jag nyser haha. Hade det förra gången när jag var gravid med men det kan ju likaväl vara mensvärk. Så ja, det är sjukt svårt att veta. 

Så lika vi är ändå, vi alla tre har ju fått missfall/missed ab i april. Håller verkligen tummarna för oss för detta är vi värda ;)

Skönt att kunna hålla sig heh. Så onödigt testa innan egentligen... Var inte så här mina andra graviditer..

De ska ju va olika olika graviditeter hur snabbt man börjar producera hcg.. 

Håller verkligen tummarna för att vi får plus nu och att de stannar kvar.

Jaa symtomen e så lika ju.. Försöker inte känna efter så mycket.. 
  • LillyE
    Klara1997 skrev 2022-06-20 23:08:31 följande:
    ja vi är ju lika, hoppas vi får bättre lycka nästa gång?
    jag har inte heller varit så ivrig tidigare graviditeter,
    men tror det beror på att mina läkare jag träffat stressar mig för min ålder.. 
    hoppas vi får ett plus snart känns som det borde bli vår tur för tur snart ju 
    Ahh, va synd att de stressar dig så.. 
    Hur gammal är du? 

Nu fick ja mens? 6 dagar innan bim? Vilket ger mig en cykel på 17 dagar.. Känns int helt optimalt.. Blödde lite igår hoppades på nidblödning. 
    Men nu kom de mer så e ju kört.. 
  • LillyE
    Klara1997 skrev 2022-06-21 10:50:06 följande:
    Lite konstigt!! Streck åt fel håll haha
    testa tidigt, är negativt såklart men ville bara visa haha 
    Ahh, är det sånt Som skall ha 1 streck bara å inte plus? Håller tummarna för att du testar positivt inom nån dag. 

Finns ju många som får barn i 40 års ålder.. Men förstår om du bli stressad.. 

Ja.. Haft en cykel på 23 dagar.. Men 17 känns lite väl kort..
    Bara 8 dagar sen jag hade ägglossning.. 

Hoppas de är en engångsföreteelse å rättar till sig.. 
  • LillyE
    Klara1997 skrev 2022-06-21 15:27:04 följande:
    ja det är ett test som ska ha ett streck, fast åt andra hållet
    tror det är kört för mig denna månad, brukar kännas lite mer i mitten av magen på nå sätt  

hoppas det blir bra nästa månad!, men konstigt att kroppen gör så ändå, tröttsamt!
    Så konstigt me streck åt fel håll..
    Måste varit defekt test ju.. 

Jaa ibland har man verkligen magkänsla om de tagit sig ju.. 

Jaa, vet inte alls va som händer.. Nu blöder jag inget.. Brukar ha kraftig menas. 
  • LillyE
    Klara1997 skrev 2022-06-21 22:03:18 följande:
    Hoppas du haft en nidis nu då! det kan ju vara mindre än mens då 
    Hoppas såklart på de, men w mkt tveksam...

Hade de med mitt andra barn å så va de en brun flytning. 

Nu kom de färskt blod både igår och idag.. Men inga klumpar el mörkrött. 

Får erkänna att jag e väldig dålig på mellanblödning el spottings. Kanske något av de... 
Svar på tråden BIM JUNI 2022