Inlägg från: Rosahimmel86 |Visa alla inlägg
  • Rosahimmel86

BIM JUNI 2022

Hej
    Jag hoppar också in här.
    Tyvärr är våra chanser att lyckas denna månad väldigt små.
    Jag har 5 dagar kvar till beräknad ägglossningsdag och min man åker iväg på jobbresa i morgon och är borta 1 månad.
    Äl stickor har börjat visa svagt rosa så jag hoppas att ÄL kommer ske någon dag tidigare 

1/6 Klara 1997 ( 3 barnet, missfall i april)
    1/6 1995lj (2:a barnet 1a försöket)
    1/6 Lurifaxen (1:a försöket)
    3/6 Pepsin
    3/6 Joohanna89 (6:e försöket)
    5/6 19977 (1:a barnet, 2:a försöket)
    5/6 Ella Maja (2:a barnet 1:a försöket). 
    10/6 karinnirak (1 barnet, MA i april)
    11/6 Rosahimmel86 (4e barnet, 5e försöket)
    146 H0nd3ndär (4e barnet, 4e försöket)
    16/6 okändokänd2 (2a barnet, 2a försöket)

• Rosahimmel86

Jag testade mig i dag på BIM-5
    Tyvärr var det negativt
    Jag hade det på känn denna månaden eftersom jag och mannen inte kunde mysa exakt vid äl eftersom han är borta och jobbar
    Så nu får jag invänta mensen och göra ett nytt försök med BIM i början av Juli 

• Rosahimmel86
    Klara1997 skrev 2022-06-07 08:56:45 följande:

Hej tänkte höra om någon här inne är runt 40 år? 

Jag är 36 år 
  • Rosahimmel86
    Elliot1 skrev 2022-06-07 12:34:26 följande:

Hej! 

Någon som har erfarenhet av att mensen kommer extremt tidigt i förhållande till ägglossningen en månad? 

25/5 fick jag positivt utslag på ÄL-test samt att jag hade rejäla känningar i kroppen, så jag är 99 procent säker på att jag hade ÄL 25/5 eller 26/5. 

Igår, 11 dagar efter positivt test (dvs typ 10 dagar efter ägglossning) börjar jag blöda? Har inte haft minsta tecken på mens, utan jag upptäckte det när jag gick på toa. Blödde normalt och fick lite mensvärk i typ 1-2 timmar sen blödde jag sparsamt till ingenting alls på kvällen. Men imorse kom blod igen när jag vaknade. 

Tog ett gravtest igår som var negativt, så jag ställer mig in på att det är mensen.. 6:e försöket åt skogen! 

Men är det någon som har erfarenhet av eller vet orsaker till att mensen kommer så tätt efter ägglossning? 

Mina cykler brukar vara 26-28 dagar ungefär. 

Ja det har hänt mig 2 gånger 
    Min mens är som en klocka på 28 dagar nästan alltid. Det kan diffa en dag på sin höjd.
    Jag hade ett missfall i mars och både mensen i April och Maj var en vecka tidig.
    Jättekonstigt
    Nu verkar det ha fixat till sig
    Jag ska ha mens om 3 dagar och den har inte kommit än
    Tyvärr testade jag negativt igår så den kommer att komma vilken dag som helst nu.
  • Rosahimmel86
    Jojjans skrev 2022-06-08 12:45:56 följande:

jag känner igen ditt användarnamn så himla mycket och undrar om det bara är från olika bimtrådar eller om vi även varit med i samma BF-tråd någon gång. har du fått ett barn under 2019? 

Jag började min bebisresa med BIM trådar här inne 2019
    Sen kom inte sonen förrän december 2021 
    Så jag har varit med i ganska många sånna trådar ;)
  • Rosahimmel86
    Mangoros skrev 2022-06-07 23:41:59 följande:
    Rosahimmel: säg inte det du! Som jag ovan skrev fick jag ett svagt plus idag (dagen innan mens) sen om det är ett plus imorgon med det återstår att se men tappa inte hoppet även fast jag vet att det är svårt! KRAM! 
    I dag kom mensen
    Så jag får hoppa vidare till BIM juli tråden  sen
    Då blir det 6 försöket 

Mina tre första barn blev till på 1-2 försök när jag var i 20 års åldern

När jag var 33 år 2019 började jag och min man resan mot en bebis
    Jag trodde det skulle gå lika enkelt men absolut inte.
    Det tog 2 år innan han kom
    Så därför började vi extremt tidigt att skaffa ett sista syskon till sladdisen 

Lycka till nu alla ni andra
    Hoppas inte vi ses i nästa tråd <3 
Svar på tråden BIM JUNI 2022