Inlägg från: Jojjans |Visa alla inlägg
  • Jojjans

BIM JUNI 2022

Juliaisabell95 skrev 2022-06-04 13:50:25 följande:

Hoppar in här också!! :)

En fråga, jag hade ÄL för ca 5 dagar sedan och nu sticker det till i livmodertappen till och från?! Osäker på om det gör det annars också, har aldrig lagt märke till det! har ni andra upplevt det?

3 av gångerna jag blivit gravid så har jag känt en märklig stickande lite vass känsla på äl+5 eller äl+6. Har tänkt att det var ägget som växt fast, för efter det har den klassiska molande värken om ömma bröstvårtor kommit. Har bra känt så när jag varit gravid.

Håller tummarna!

• Jojjans
    Elliot1 skrev 2022-06-07 12:34:26 följande:

Hej! 

Någon som har erfarenhet av att mensen kommer extremt tidigt i förhållande till ägglossningen en månad? 

25/5 fick jag positivt utslag på ÄL-test samt att jag hade rejäla känningar i kroppen, så jag är 99 procent säker på att jag hade ÄL 25/5 eller 26/5. 

Igår, 11 dagar efter positivt test (dvs typ 10 dagar efter ägglossning) börjar jag blöda? Har inte haft minsta tecken på mens, utan jag upptäckte det när jag gick på toa. Blödde normalt och fick lite mensvärk i typ 1-2 timmar sen blödde jag sparsamt till ingenting alls på kvällen. Men imorse kom blod igen när jag vaknade. 

Tog ett gravtest igår som var negativt, så jag ställer mig in på att det är mensen.. 6:e försöket åt skogen! 

Men är det någon som har erfarenhet av eller vet orsaker till att mensen kommer så tätt efter ägglossning? 

Mina cykler brukar vara 26-28 dagar ungefär. 

har du tagit test under många cykler så du vet på vilken cykeldag du brukar ha äl? Annars är det nog inte onormalt allt att ha 11 dagar lutealfas på en 2?dagars cykel.

• Jojjans
    Rosahimmel86 skrev 2022-06-07 23:30:20 följande:
    Ja det har hänt mig 2 gånger 
    Min mens är som en klocka på 28 dagar nästan alltid. Det kan diffa en dag på sin höjd.
    Jag hade ett missfall i mars och både mensen i April och Maj var en vecka tidig.
    Jättekonstigt
    Nu verkar det ha fixat till sig
    Jag ska ha mens om 3 dagar och den har inte kommit än
    Tyvärr testade jag negativt igår så den kommer att komma vilken dag som helst nu.

jag känner igen ditt användarnamn så himla mycket och undrar om det bara är från olika bimtrådar eller om vi även varit med i samma BF-tråd någon gång. har du fått ett barn under 2019? 

Svar på tråden BIM JUNI 2022