Inlägg från: Anonym (Fotbollsmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fotbollsmamma)

Fotbollsavgifter

I vår klubb jobbar man på olika sätt för att finansiera cuperna så att det inte ska bli som du beskriver. Vi (=laget) ordnar egna cuper där alla intäkter (lagavgifter, hamburgare och fika mm) går till lagkassan. Vi har också sålt saker för lagets räkning, typ Newbody och liknande upplägg. Våra tränare jagar sponsorer till träningskläder och kläder för matcher.

Det är en del jobb men fotbollen är den billigaste av mina barns sporter. Vi betalar terminsavgift på 1.200/termin om jag minns rätt. Sen bjuds de in till sommarläger som kan vara dyra men det kan man hoppa över. Cuper och matchavgifter betalas ur lagkassan.

Så byt klubb är mitt tips. Tror inte vårt upplägg är särskilt unikt, men olika klubbar har olika filosofier.

• Anonym (Fotbollsmamma)
    alexias mamma skrev 2022-05-10 11:30:57 följande:
    Tyvärr är barnet bara 12 så tyvärr för liten för att få vara domare.
    Så tråkigt för ditt barn! Vi bor också i Stockholm, men i en kranskommun.

Jag tänker att ditt barn är ganska stort ändå, lite extrajobb som att gå hundpromenader, klippa gräs, dela ut reklam? sponsring från mor/farföräldrar? Plöj förrådet och sälj saker på blocket? Skippa SL-kort och cykla?
  • Anonym (Fotbollsmamma)
    alexias mamma skrev 2022-05-10 21:35:36 följande:
    Ja absolut. En liten korrigering där bara? mina barn får långt ifrån allt. jag prioriterar det som gör att dom mår så bra dom kan, vilket är fotboll för ena ungen. Jag hade kanske inte heller räknat riktigt med att den andra föräldern skulle skita i oss och verkligen göra allt för att vi skulle få det så knapert som möjligt.

skit samma, det var inte detta jag ville fokusera på. Men tack för ditt fina råd, antar jag?
    Har du underhåll? Ring försäkringskassan annars.
  • Anonym (Fotbollsmamma)
    Anonym (Fotbollen) skrev 2022-05-12 12:39:56 följande:

Ja men det kanske är kul att allt har likande Träningskläder. Mina tjejer har var sitt ställ men det är inte alltid de använde dem. Är det träning exempelvis onsdag och torsdag så är det svårt stt hinna tvätta mellan träningarna. 

Tycker avgiften låter hög, min äldsta är 17 och vi betalar 1800kr 

Vi har krav på att man använder de tränings- och matchkläder man fått tilldelat. Det beror på att det är sponsrade kläder - kostnad för oss 0 kr men då ska sponsorerna synas också. Det är ju vad de betalat för, reklamplats på barnens kläder.
Svar på tråden Fotbollsavgifter