Inlägg från: Anonym (Majblomman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Majblomman)

Fotbollsavgifter

alexias mamma skrev 2022-05-10 15:42:39 följande:
    Tack för tips,
    jag mailade ledarna igår morse och förklarade att mitt barn inte kommer kunna följa med pga ekonomin och att jag försökt skrapa ihop pengar men inte lyckats. Tyvärr har dom inte svarat ännu, så jag får vänta in och se vad dom säger.

jag ska hjälpa mitt barn att försöka hitta nått extrajobb, tack! Har liksom fastnat och kommer inte vidare.

Men jag kan inte låta bli att undra hur folk kan med att betala så mycket, även om jag hade en partner som ville vara med och betala tycker jag det är oerhört dyrt. Jag har kollat runt på andra klubbar men avgifterna här i kring där vi bor ligger på dessa summor el någon hundralapp mindre bara. HELT SJUKT! Jag gjorde en snabb räkning på antal lag och medlemmar, det blir flera miljoner i medlemsavgifter. Miljoner, för vad kan jag undra då
    För det första så behöver dom inte ha ny klubbarnas varje år har klubben bytaredag så kanske ni kan köpa där, sen som någon skrev så skor finns betydligt billigare. Kolla SOC på stadium.
    Vad gäller avgiften så är den hög tycker jag. 
    Till cup o avgifter kan du ansöka till majblommefonden, dom brukar vara behjälpliga.
  • Anonym (Majblomman)
    Studentpappa skrev 2022-05-11 08:24:45 följande:

Ställer man upp som ledare/tränare brukar barnen få vara med gratis under åren man "jobbar". Så har det iaf varit för oss. 

Sen blir det sådär om man är med i en förening där de flesta föräldrar har bra ställt och tycker det är jobbigt att sälja, stå i kiosk etc. då är det enklare med dyra avgifter. Det är ett jäkla hästjobb som ledare att lösa så att allt blir billigt.

Precis, många som har det bättre tycker att vi andra ska arbeta gratis.
    Hade en förälder som ville köpa loss sin timme i kiosken. "Jag betalar 500kr det är ju bra pengar för den timmen hö,hö,hö"
    Mitt svar var att den timmen kostar 7000kr för dig, vi andra som lägger 5/6 timmar i veckan på ditt barn tar inget betalt. Du och några få har som enda uppgift att stå i kiosken 2ggr/säsong. 
    Tycker det är fruktansvärt snålt och girigt att gnälla över 2 timmar när flera av oss jobbar gratis för ditt barn flera gånger i veckan.
    7000kr hade vi räknat ut att varje barn skulle kosta om alla fick betalt för sitt arbete dom la ner i föreningen.
    Hn blev tyst och säsongen efter erbjöd han sig flera gånger.
  • Anonym (Majblomman)
    alexias mamma skrev 2022-05-11 23:25:09 följande:
    Men precis så. Strl 42 finns inte på barnavdelningen
    alexias mamma skrev 2022-05-11 23:36:53 följande:

För att få spela matcher och vara med på träningar vill klubben att alla matchande klubbkläder. Det innebär minst: en t-shirt, ett par shorts, en långärmad tröja, ett par långbyxor, träningsstrumpor och matchstrumpor. 

Har du själv äldre barn som spelar fotboll? Visst kunde jag tumma lite på vilka skor och kvalite och sånt förr när barnet var yngre men nu vid strl 42 i skor så är det svårare. Barnet i fråga drabbas dessutom av nageltrång från och till då fötterna är ganska breda och runda. Har inte påstått att det skulle vara dyrare i sthlm, det var en generell fråga till alla i tråden för att se om det spelade någon roll var i landet man bodde. 

jaja, tack för svar iaf. 

Nu tycker jag nog att du bara ser det negativa. 

Gjorde en snabb sökning på stadium och det fanns många inomhusskor för 250kr och uppåt och flera olika grässkor från 499kr och uppåt. 
    Vad jag vet så får de flesta som spelar fotboll problem med naglarna precis vid start oavsett om dom har skor för 500kr eller 2500kr så det är nog något man får räkna med.
    Vad gäller matchkläder så har jag svårt att tro att ni har egna kläder till matcher, Har aldrig hört att man får stå för matchstället själv, dessa ska ju numreras. Det är ju bara på knattefotbollen dom får spela onumrerat. 

Ja jag har barn som spelat fotboll från 4 år upp till 21 års ålder och varit lagledare/ lagsamordnare/ lagmamma samt att mannen varit tränare. 
    I ena barnens lag var väldigt många engagerade och då blev det mindre för varje förälder att göra. Vi har varit på många Cuper.
    Inför varje säsong så var det föräldramöte där man gick igenom kommande säsong. Då togs det bla upp vilka som ville sälja saker eller söka sponsorer eller hur man ville finansiera sina cuper. 
    Har du engagerat dig själv i laget/föreningen och försökt få till en ändring?

Svar på tråden Fotbollsavgifter