alexias mamma skrev 2022-05-11 23:25:09 följande:
Men precis så. Strl 42 finns inte på barnavdelningen
alexias mamma skrev 2022-05-11 23:36:53 följande:
För att få spela matcher och vara med på träningar vill klubben att alla matchande klubbkläder. Det innebär minst: en t-shirt, ett par shorts, en långärmad tröja, ett par långbyxor, träningsstrumpor och matchstrumpor.
Har du själv äldre barn som spelar fotboll? Visst kunde jag tumma lite på vilka skor och kvalite och sånt förr när barnet var yngre men nu vid strl 42 i skor så är det svårare. Barnet i fråga drabbas dessutom av nageltrång från och till då fötterna är ganska breda och runda. Har inte påstått att det skulle vara dyrare i sthlm, det var en generell fråga till alla i tråden för att se om det spelade någon roll var i landet man bodde.
jaja, tack för svar iaf.
Nu tycker jag nog att du bara ser det negativa.
Gjorde en snabb sökning på stadium och det fanns många inomhusskor för 250kr och uppåt och flera olika grässkor från 499kr och uppåt.
Vad jag vet så får de flesta som spelar fotboll problem med naglarna precis vid start oavsett om dom har skor för 500kr eller 2500kr så det är nog något man får räkna med.
Vad gäller matchkläder så har jag svårt att tro att ni har egna kläder till matcher, Har aldrig hört att man får stå för matchstället själv, dessa ska ju numreras. Det är ju bara på knattefotbollen dom får spela onumrerat.
Ja jag har barn som spelat fotboll från 4 år upp till 21 års ålder och varit lagledare/ lagsamordnare/ lagmamma samt att mannen varit tränare.
I ena barnens lag var väldigt många engagerade och då blev det mindre för varje förälder att göra. Vi har varit på många Cuper.
Inför varje säsong så var det föräldramöte där man gick igenom kommande säsong. Då togs det bla upp vilka som ville sälja saker eller söka sponsorer eller hur man ville finansiera sina cuper.
Har du engagerat dig själv i laget/föreningen och försökt få till en ändring?