Anonym (Majblomman) skrev 2022-05-11 12:07:49 följande:
Precis, många som har det bättre tycker att vi andra ska arbeta gratis.
Hade en förälder som ville köpa loss sin timme i kiosken. "Jag betalar 500kr det är ju bra pengar för den timmen hö,hö,hö"
Mitt svar var att den timmen kostar 7000kr för dig, vi andra som lägger 5/6 timmar i veckan på ditt barn tar inget betalt. Du och några få har som enda uppgift att stå i kiosken 2ggr/säsong.
Tycker det är fruktansvärt snålt och girigt att gnälla över 2 timmar när flera av oss jobbar gratis för ditt barn flera gånger i veckan.
7000kr hade vi räknat ut att varje barn skulle kosta om alla fick betalt för sitt arbete dom la ner i föreningen.
Hn blev tyst och säsongen efter erbjöd han sig flera gånger.
Det där brukar vara en genomgående filosofi i föreningen och det görs ingen skillnad i dom föreningarna vi är med i. Det går liksom inte att köpa sig fri men då är det också rätt billigt för alla.
Vi har råd men jag ställer alltid upp ändå, det är nästan alltid problem att få folk att avsätta tid för sina barns aktiviteter. Jag kör nästan varje gång när det är cup och det är ju rätt tydligt vilka som tycker sig inte ha tid med det, då samma barn alltid behöver skjuts.