Inlägg från: Anonym (Ellen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ellen)

Fotbollsavgifter

Jag tycker också att det låter mycket. Jag tror att vi har betalat 1000-1200kr per år ungefär. Och sen tillkommer som du skriver kläder och skor. 
    Nu är min son inte så aktiv längre, främst som ledare. Men vi gjorde ofta så just när det gäller skor att vi passade på när det var 3 för 2 på Stadium eller Intersport. Och så tog vi en modell han gillade och köpte tre likadana par i storlekarna efter varann. Eller ibland 2 x 44 och 1 x 45 för vi visste att han var så aktiv att han skulle behöva ett nytt par senare under säsongen.

Jag förstår att det är jättejobbigt att behöva säga nej. Och man känner sig usel. Samtidigt är det en lärdom för barn, för alla. Att pengar är en begränsad resurs. Skulle du kunna undersöka om föreningen har en fond för liknande tillfällen där man kan söka pengar för att alla barn i laget ska kunna delta? Eller kommunen? Alternativt dra igång någon slags försäljning (även om det kanske redan är gjort)? Antingen att hela laget gör det för att bygga en kassa likt den jag beskrev där alla bidrar för att alla ska kunna vara med. Finns förstås föräldrar i andra änden som inte gillar pga "varför ska deras barn bidra" men det får stå för dem.
    Eller att ditt barn själv säljer Ravelli, Newbody, kakor eller vad som är gångbart där ni bor. Så att barnet får en möjlighet att själv bidra? 

Svar på tråden Fotbollsavgifter