Inlägg från: Anonym (Nn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nn)

Måste jag betala besöket?

Om du avbokat fredag kväll efter stängning och tiden var iag så lär du få betala. Brukar ju stå hur långt i förväg man ska avboka. Brukar vara 24h vardagar men då skulle du avbokat fredag senast det klockslag du skulle vara där på måndagen. 

• Anonym (Nn)

Man får ju tänka lite själv. Anledningen till 24 h är ju att de ska kunna boka in någon annan. Om du avbokar efter stängning fredag och har tid på måndag är det för sent. De ser inte avbokningen förrän ett par timmar innan. När hade du tid på dagen? 

• Anonym (Nn)
    Anonym (Anna) skrev 2022-05-10 07:12:53 följande:
    Helt orimligt. Bokade av just för att det kommit massa oväntade utgifter den här månaden och jag helt enkelt inte har råd att lägga pengar på annat än nödvändigheter just nu.
    Det är inte mitt fel att deras regler är otydliga.
    Och det kom du på fredag kväll efter stängning? Respektlöst. En mottagning som är stängd har ingen personal när den är stängd förstår du väl. Avboka i tid när de har öppet. Hur svårt är det att förstå? 
  • Anonym (Nn)
    Anonym (FYI) skrev 2022-05-10 09:57:42 följande:
    Ts mailade strax efter lunch på fredagen.... Respektlöst att inte läsa ts inlägg innan man börjar trycka ner andra.
    FYI har ts skrivit att hen avbokade fredag kväll.läs själv!!! 
  • Anonym (Nn)
    Anonym (Anna) skrev 2022-05-09 18:11:44 följande:

Ja, men hon höll fast vid att jag ska betala eftersom de kunde ha tagit in någon annan den tiden om de vetat i tid etc. Jag avbokade på fredagskvällen, tiden var idag. Ja de kanske inte hunnit se, men det är knappast mitt fel att de inte kontrollerar mailen oftare.

• Anonym (Nn)
    Anonym (Anna) skrev 2022-05-10 13:35:58 följande:

Nn: Ja det gjorde jag.

Trist för dig. Inte mottagningens problem dock. 
Svar på tråden Måste jag betala besöket?