Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Måste jag betala besöket?

De ringde och upplyste mig att jag inte kommit på min tid och att jag kommer debiteras för det. Jag sa att jag avbokat via mail för flera dagar sen, men de påstår att de inte fått det.
    Vad händer nu? Har verkligen inte råd att lägga de summorna på det och jag avbokade ju faktiskt.

• Svar på tråden Måste jag betala besöket?
  • Anonym (Anna)
    MrsPJ skrev 2022-05-09 18:08:58 följande:

Om avbokning via mail är så det går till och du skickat ett mail så har du det ju i skickat-mappen med datum och tid. 

Ja, men hon höll fast vid att jag ska betala eftersom de kunde ha tagit in någon annan den tiden om de vetat i tid etc. Jag avbokade på fredagskvällen, tiden var idag. Ja de kanske inte hunnit se, men det är knappast mitt fel att de inte kontrollerar mailen oftare.

• Anonym (Anna)
    Anonym (H) skrev 2022-05-09 18:17:50 följande:

Var det en tid hos vården, tandläkare eller något helt annat privat företag? Har de mail som godtagbart sätt att avboka?

Privat företag. Det står på hemsidan att man kan avboka via telefon och mail.

• Anonym (Anna)

Står ingenting om att det måste avbokas när det är öppet, vardagar etc, bara 24 timmar innan.

• Anonym (Anna)
    EpicF skrev 2022-05-09 18:41:56 följande:
    24timmar innebär att det är vardagar. Förstår du inte det? Företag som har stängt under helgen varken svarar eller ser på mailen på helgen när de är lediga. Så ja, du får vacker betala. 

Jag följde det som stod, ska de kräva annat får de vara tydligare. Hur ska man kunna veta långt innan alla gånger?

• Anonym (Anna)
    Anonym (Alice) skrev 2022-05-09 19:19:52 följande:

De får ju inte veta det 24h innan om du mailar efter stängning på fredagen och de inte har öppet på helgen. Är ju relativt enkelt koncept att förstå. Du kan ju alltid testa att skicka en print screen för att visa ATT du mailade, men i mina ögon avbokade du för sent. 

Jag kan inte veta om de kollar mailen på helgerna.

• Anonym (Anna)

Tiden var vid 13.

• Anonym (Anna)
    EpicF skrev 2022-05-09 19:27:02 följande:

Ts: Du vet väl om de har öppet på helgen? Har de inte öppet så kollas inte mailen i helgen. Burkar du själv kolla din jobbbmail på helg när du är ledig? 

Ja det gör jag. Som egen företagare ligger det i mitt intresse att veta om någon hör av sig.

• Anonym (Anna)
    Anonym (min tolkning) skrev 2022-05-09 19:35:56 följande:

Du borde ta ditt ansvar och betala, TS, men tekniskt sett kan du nog slippa undan om du har samvete till det.

Jag tog mitt ansvar och avbokade. Det är inte mitt fel att de inte varit tydliga. En gång per dag borde någon checka mailen åtminstone för att undvika sånt här.

• Anonym (Anna)
    EpicF skrev 2022-05-09 20:01:41 följande:

Ts: Troligen så kollar den mallen mer än en gång per dag när de har öppet, dvs vardagarna. 

Ägaren är ju också egenföretagare, så borde ligga i hennes intresse också.

• Anonym (Anna)
    Anonym (24 h) skrev 2022-05-09 20:57:57 följande:

Står det  24 h så är det det som gäller..oavsett om det är helg eller inte? annars skulle man ju aldrig kunna boka in en tid på en måndag ! 

Du kan bli sjuk på helgen och därmed inte kunna ta dig till din tid på måndagen ? Företaget ska kolla sin mail/ telefonsvarare det första de gör på måndag morgon ..o har de fått ett återbud inom de senaste 24 h eller mer så får de slänga sig på telefonen o försöka ringa in någon annan på den tiden .
    ( jag har fått både tandläkare tider o klipp tider på det viset ) 
    Får man inte in någon så,får man acceptera att det är så att ha företag?alla tider blir kanske inte ens bokade varje dag 

Vet du hur man gör om de inte ger sig? Är det polisen eller vart vänder man sig?

• Anonym (Anna)
    Anonym (MR) skrev 2022-05-10 07:08:45 följande:

Bara betala om du inte vill få en ännu högre avgift framöver , den kommer växa 

Helt orimligt. Bokade av just för att det kommit massa oväntade utgifter den här månaden och jag helt enkelt inte har råd att lägga pengar på annat än nödvändigheter just nu.
    Det är inte mitt fel att deras regler är otydliga.
  • Anonym (Anna)

Strax över 2000.

• Anonym (Anna)

Nn: Ja det gjorde jag.

• Anonym (Anna)
    Anonym (Nn) skrev 2022-05-10 15:01:24 följande:
    Trist för dig. Inte mottagningens problem dock. 

Som sagt, jag följde det som de själva skrivit.

Svar på tråden Måste jag betala besöket?