Anonym (KL) skrev 2022-05-09 18:40:59 följande:
Ok. Jag är inte så hemma på det här forumet. Jag tycker att det verkar vara samma skribenter i alla trådar jag läst i och samma trådämnen som dyker upp hela tiden.
Alldeles oavsett är det nog enklare och bättre för någon som stör sig att scrolla förbi än att bomba trådar med off topic där de vill få andra skribenter att göra som de vill? Både för sinnesron och tråden.
Såklart man kan återkomma med frågeställningar, Det kan ju ofta vara utvecklande om man återkommer på ett sådant sätt att frågeställningen ses ur ett annat perspektiv. Och många, likt mig är väldigt aktiva och återkommer med både trådstarter och svar.
Problemet är att de här forumen, i synnerhet detta, inte är speciellt hårt modererar, vilket det skulle behöva vara.
Så ska det här forumet överleva, måste de som är engagerade försöka anmäla sådant som drar i väg. Men också minska ytan för sandlådan när folk använder forumen för andra saker än de är tänkta.
Men som jag tolkar dig så ska man släppa det helt fritt? Ingen ska reagera? Hur tänker du någon ska vara intresserad att gå in här inne när en och samma TS kanske startar, i bland flera trådar med samma ämne per dygn?