Inlägg från: Anonym (Kör) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kör)

Fotad i fartkamera

Vilka konstiga svar folk ger.

Jag kör ofta för fort, många gånger hinner jag vika solskydd samt spolarvätska på rutan, kameran har säkert blixtra 10-14 gånger, genom åren, jag har varken fått brev hem eller inte ens en fråga. man måste kunna se vem föraren är, samt man behöver inte uppge vem som kört.

Tänk om lagen är som många okunniga här berätta.

kort man behöver inte uppge vem som kört.

Jag kan ta bättre exempel, jag har haft en sportbil, körde om alla bilar, näst sista bilen var en polisbil, jag fortsatte hålla platan i mattan, jag han hem, polisen hade nummerplåtens nummer, dom dök upp 3 minut senare, dom kom och knackade på dörren, jag öppnade, dom fråga om jag kört bilen, nej det är inte jag. Polisen berätta att det var ett brott, allt från vårdslöshet till smitning.

Ingenting hände av den händelsen, även fast jag uppnådde 284 kmt. 

• Anonym (Kör)
    Anonym (T) skrev 2022-05-08 09:06:38 följande:
    Var var detta, i Trollskogen?
    Vill man ha lätta exempel så har vi bla Stockholm open, den är utnämnd till en av världens mest olagliga streetrace på allmän väg, den har på gått sedan 1982.
    Polisen vet vem förare är och vilka bil ägarna är, då dom är återkommande i många år, ta bara Norrlands asconan, den har vunnit 6 gånger med några olika ägare, polisen har bla varit på plats när allmän väg olagligt spärrats av, polisen har själva tittat på, tagit laser, i princip inget har hänt, samma personer är tillbaka året efter. detta är stora vägar, E-4,an osv. samt mycket olagliga bilar.

Tar man då trollskogen du pratar om, så handlar det oftast om att polisen måste ha tydliga bevis på vem som är förare, det räcker inte med att ha bara bilen,  tar man då mitt fall så var det en öppen väg, jag visste exakt hur vägen hem inte har några hinder, det var en höst kväll, dom kan omöjligt bevisa dom sett föraren.

Hade förut lite mc kompisar, vi bruka även fara ut på höstkvällar köra lite olika slingor, inte i laglig fart, fick vi en svans av en bil så tog vi olika vägar, men ingen stanna o titta vem det är som hakar på.
  • Anonym (Kör)

Om man nu tar detta exempel från polisen, en man kör med en mask, han kör otaliga gånger för fort, polisen får ett mönster, dom ser att han fångas oftast på kameran samma tider, polisen åker ut, tar han på vanligt sätt.

Polisen berättar även att dom kan inget göra åt dom tidigare fallen han blivit fotograferad för fortkörning.

Lite detta Ts frågar om, nu har hon fått svaret, man behöver inte uppge förare, samt man kan inte bli dömd om man inte kan se eller bevisa vem som kört.

www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/efter-larm-om-maskerad-forare-polisen-tog-man-soder-om-umea

• Anonym (Kör)
    Ledsenheten skrev 2022-05-19 18:24:00 följande:
    Hej igen nu har jag fått hem detta. Måste jag svara på det? Eller kan jag bara ignorera det? Eller ska jag berätta att jag inte vet vem föraren var?
    Du kan svara förare okänd. detta är allt du skriver.

Du verkar inte fått med någon bild, mest troligt för att polisen ser att det är en kvinna som äger bilen och det är en man som kör.

Vill du ha exempel på svar ifall dom ringer, så vet du inte, det var ex fest den kvällen, vem som körde vet du inte, du har inget minne av kvällen.
Svar på tråden Fotad i fartkamera