Onani, tjejer
Jag gillar att onanera och har aldrig upplevt någon skam om det.Jag tror att det kan komma ifrån att jag är uppväxt i en familj där det var naturligt att prata om allt, inklusive det sexuella.
Både jag och min yngre syster fick tidigt lära oss att det är fullt naturligt att ha sex med sig själv och inget att skämmas för.
Jag som ung till exempel pratade med mamma om onani och även jag och min syster har haft många samtal om det. Dessutom så pratar jag och mina vänner om det relativt ofta.
För mig är onani fullt naturligt och långt ifrån något som jag skäms över. Är stolt över att ha ett bra "onaniliv".
//Rebecka
Jag känner inte heller någon som helst skam över att jag onanerar och onani är naturligt för mig med. Men däremot är det absolut ingenting jag någonsin velat prata med min mamma om. Hon ska inte veta några detaljer om hur jag utövar min sexualitet , vare sig vad jag gör med mig själv eller vad jag gör tillsammans med andra. Och jag vill absolut inte veta några detaljer om hur hon utövar sin sexualitet heller. Gäller för övrigt i exakt samma utsträckning pappa och andra nära släktingar också.
Jag tycker ärligt talat att det är väldigt gränslöst att som förälder prata alltför detaljerat och ingående med barnen om deras eller sin egen onani . Det räcker utmärkt med att säga till dem att onani är något naturligt nästan alla ägnar sig åt och att det inte är det minsta konstigt.
Jag har inga problem alls med att mina döttrar onanerar men jag vill verkligen inte veta något om exakt hur de går till väga eller vad de tänker på under tiden. Och lika lite ska de veta något om min onani teknik eller mina onanifantasier.