Stress och utmattningsyndrom? Krys psykolog svarar på din frågor
Har tvingast upp i heltid alldeles för snabbt av arbetsgivaren efter sjukskrivning för utmattning. Det kanske hade fungerat om de inte gjort så att istället för 14 nattpass per månad är det nu 16 nattpass per månad fast kortare pass, vilket gör att jag inte återhämtar mig. Jag arbetar dessutom mer än heltid, bara 10 minuter per vecka, men det stör mig då varje ledig stund för mig är värdefull och jag vill ha betalt för jobbet. Sedan måste jag alltid tjafsa när de lägger extra kurser eller möten dagtid, ett möte per månad kan jag möjligen ta, men senast hade jag en heldagsutbildning med bara en dags vila från nattpass (knappt) där jag inte hade fått betalt för de extra 5 timmarna om jag inte bråkat en massa, det är precis sånt jag inte orkar med. Sedan ville chefen jag skulle ta det i komp, vilken jag aldrig kan ta ut för jag jobbar natt.
Jag känner inte att detta kommer hålla i längden, men sjukskriver jag mig igen blir jag tillbakaflyttad till den tjänst jag hade innan, som gjorde mig utbränd.
Vet inte vad jag ska göra.