Det är ju inte sån jag är…
Ytterligare en trolltråd på samma ämne. Antagligen skapad i syfte att själv få svara i den.
Ytterligare en trolltråd på samma ämne. Antagligen skapad i syfte att själv få svara i den.
Det finns två sorters deltagare på FL som förstör trådarna.
De moraliska. De som fått för sig att deras moral är hög och ren, och de som tänker annorlunda är dåliga människor. De gör allt för att attackera de stackare som vågar släppa fram svåra tankar och svåra berättelser. Moralisterna bombar sönder varje givande tråd. Det vore bättre om de helt enkelt berättade vad de själva tycker om själva temat.
De misstänksamma. De som genast ska misstänkliggöra trådstartaren, påstå att inlägget är falskt, att skrivaren är ett troll, att den som är man utger sig för att vara kvinna. De griniga inläggen leder ingenstans, bara sänker stämningen.
Du tillhör de som måste dela in alla i fack och göra alla gråskalor svartvita. Varsågod, ditt tredje fack.
Sedan vet jag inte om det är misstänksamt att se ett uppenbart samband? Att det är en moralist är det ju uppenbart. Eller det kanske är normalt att snacka om "sexuella demoner" som att det vore under inkvisitionen eller känna att man "traumatiserar barnen" om man har ett möte i skogen långt från dem?
Eller så väljer du att misstolka svar på ditt eget resonemang där du talar om hur dumma alla andra på forumet är?
Fast om man måste förenkla omvärlden i den utsträckning du gör saknar man sannolikt just förståelse. Det måste ju vara enklare att skippa forumet än att tala om för alla andra hur fel de gör?
Nej, det menar jag inte.
Du har precis ägnat ett långt inlägg om hur alla andra på forumet är. Som jag citerade och kommenterade. Vad har det att göra med att bedra sin partner?
Vad gör du här på forumet om alla andra beter sig och argumenterar illa? Det måste ju finnas forum där andra är nästan lika begåvade som dig?
Det är ju inte jag som skriver inlägg om hur andra beter sig och argumenterar, det är du.
Och det är det jag svarade på. Det är då inte trådens ämne. Eftersom ditt inlägg inte var det.
Att då försöka påstå att jag har olika åsikter i helt andra ämnen och sedan diskutera det istället för det jag citerar blir ju bara extremt märkligt.
Och sedan gråter du ut om att andra diskuterar "oetiskt" när du varken kan hålla dig till topic eller bemöta något i sak. Vilket återknyter till den egen användning av termen projiceringar.
Du får göra precis som du vill och jag har inte påstått något annat, det är ytterligare ett oetiskt argumentationsfel. Men om någon befinner sig i en miljö där man anser att andra är egoistiska, oetiska och inte kan argumentera är det ju konstigt att inte byta miljö? Det kan ju inte vara lärorikt och utvecklande?
Att du svarar någon gör det inte mindre off topic såklart.
Men om du förstår konceptet med att svara någon i en tråd förstår jag inte varför du helt plötsligt skulle försöka återgå till trådens ämne när du körde din halmgubbe om vad jag tycker och inte? Du kan svara någon och då är det rätt och riktigt och om jag i min tur svarar dig blir det fel?
Och det var ju inte ett svar, det var en utläggning kring hur du upplever andra skribenter.
Vem har tystat någon? Och vem är "meningsmotståndare"? Enda jag kan läsa är att du är din egen meningsmotståndare.