Inlägg från: Anonym (Bengt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bengt)

Det är ju inte sån jag är…

Det finns två sorters deltagare på FL som förstör trådarna.

De moraliska. De som fått för sig att deras moral är hög och ren, och de som tänker annorlunda är dåliga människor. De gör allt för att attackera de stackare som vågar släppa fram svåra tankar och svåra berättelser. Moralisterna bombar sönder varje givande tråd. Det vore bättre om de helt enkelt berättade vad de själva tycker om själva temat.

De misstänksamma. De som genast ska misstänkliggöra trådstartaren, påstå att inlägget är falskt, att skrivaren är ett troll, att den som är man utger sig för att vara kvinna. De griniga inläggen leder ingenstans, bara sänker stämningen.

• Anonym (Bengt)
    Anonym (Berta) skrev 2022-05-05 10:35:44 följande:
    Gnällgubbe.
    OK, så du tillhör kategori ett, de moralistiska.
  • Anonym (Bengt)
    Anonym (OK) skrev 2022-05-05 10:37:43 följande:
    Texten är ju skriven av någon i din första grupp. Det ser man på ordvalen och insinuationerna.
    OK, så du tillhör kategori 2, de misstänksamma. Check.
  • Anonym (Bengt)
    Anonym (OK) skrev 2022-05-07 13:38:14 följande:

Du tillhör de som måste dela in alla i fack och göra alla gråskalor svartvita. Varsågod, ditt tredje fack. 

Sedan vet jag inte om det är misstänksamt att se ett uppenbart samband? Att det är en moralist är det ju uppenbart. Eller det kanske är normalt att snacka om "sexuella demoner" som att det vore under inkvisitionen eller känna att man "traumatiserar barnen" om man har ett möte i skogen långt från dem? 

Förstår inte. Jag har aldrig skrivit om några demoner. Du förväxlar mig nog med någon annan.
Svar på tråden Det är ju inte sån jag är…