Egentid
Jag tycker att han absolut kan träna, men kanske kortare pass så att han inte är borta så länge varje gång. Plus att varannan gång kanske kan ske innan jobbet så att kvällen blir helt fri? sen såklart turas om att ha sovmorgon och ta nätter. Eller om det passar bättre för er att den ena tar alla nätterna, men får få sovmorgon båda dagarna på helgen.
i mitt fall så vill min partner gärna att vi har myskvällar tillsammans framför tvn och det är det som får honom att koppla av. Jag är däremot på tok för rastlös för att kunna sitta framför tvn utan att göra något annat samtidigt. Så då kanske jag kollar lite, spelar lite på telefonen, kollar igen, upptäcker att jag visst behöver torka av något osv. Så jag är närvarande och vi gör saken tillsammans och kan sen sitta och diskutera det vi har sett, men på ett sätt som blir en fungerande kompromiss för oss. På samma sätt följer min man med mig ut och cyklar ofta, men medan jag vill köra mer intensivt efter en stund så pausar han har dukar fram picknicken så att vi kan ha en mysig stund tillsammans när jag är tillbaka från min extratur. Sen fikar vi ihop och kör lugnt tillbaka tillsammans.
ni måste sätta lite ramar för hur och när egentid, familjetid och partid ska läggas upp och sen respektera att de sakerna som får er att koppla av kan vara olika och att ni då kanske hittar lösningar så att det passar båda.