Anonym (Som man bäddar) skrev 2022-05-04 08:07:49 följande:
Det verkar ju som att karln inte vill ha barn. Har ni verkligen pratat igenom detta? Nu är det ju för sent oavsett. Han får steppa upp. Jag kan dock inte förstå att man skaffar fler barn än ett (eller alls) när behovet av egentid är så stort hos den ena. Såg du inte detta komma alls? Man kan sällan ändra på en person. Hans livsstil kan ju inte vara något nytt och ändå skaffar du barn med honom?
Både jag och min sambo behöver mycket egentid för att må bra. Vi har intressen som vi inte vill göra avkall på och har en spontan livsstil i övrigt. Därför har vi valt att inte skaffa barn. Egentid är ju något man får göra avkall på när man väljer barn, så enkelt är det. Vid ett barn är det kanske enklare att avlasta varandra men desto fler kan jag tänka mig att man behöver vara två..
Barnen har inte valt att komma till världen så nu får han allt ta sitt ansvar alt får du bita i det sura äpplet som väljer att skaffa tre barn med denna karln.
Han tror man kan leva som innan barn . ?Man behöver inte gå och dö bara för man skaffar barn? som sagt vi tog med barnen till gymmet på helger innan denna graviditet & de fungerade bra. Men nu är det inte möjligt. Eftersom han tränat hockey hela sitt liv 5-6 gånger i veckan till att sluta helt med det och endast gymma är ett stort steg för honom . MEN han har inte konsekvenstänk överhuvudtaget & förstår inte att man måste offra saker och ting här i livet när barn kommer in i bilden . Men han tycker bara jag är tråkig och bitter som är realistisk enligt mig själv. ?vi gör ju ingenting ändå om vi bara sitter i soffan när barnen somnat?
jag vet att jag kommer vilja träna efter graviditeten & jag kommer gå till gymmet med bebis varje morgon. jag tycker det är rimligt att träna 3-4 dagar i veckan när man har barn. Men han har uppenbarligen inte samma åsikt och hade helt velat träna ännu mer än vad han gör .. han bastar flera gånger i veckan på gymmet också. Därför de oftast tar 3h . Han tänker att jag och barnen ändå ligger och sover