Inlägg från: Anonym (lll) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lll)

Egentid

Du har en sån där "härlig" partner som fortsatt leva som om han var barnlös, och du tillåter det. Det blir väl en gradvis förändring från att ni fick första barnet och du var föräldraledig. Inget unikt men att ni väntar nummer 3 och ff är så, är verkligen inte bra! 
    Han gör detta för att han kan, stämmer väl bra in på er. 

En vän till mig hade liknande (men 2 barn). maken kom och gick som han behagade, också mycket på gym. Min kompis ville ha 1-2 ggr på gym också, i veckan men kunde nästan aldrig eftersom han inte var hemma. Hon tog upp detta många gånger och hans svar var ungefär "ja men det är klart du också ska gymma", men det gick inte att bestämma innan vilka kvällar hon kunde gå. I hans hjärna var det helt omöjligt att bestämma tex att han var hemma på tisdagkvällar så att hon kunde gå iväg kl 21.00. Hans gymtider gick före hennes, hans lust att träffa vänner efter barnen somnat gick före hennes. De grälade om detta flera gånger. De skilde sig till slut. 

Vill du inte at det ska bli som för min kompis måste du sätta ner foten nu - direkt. Parterapi om ni inte kan lösa det på egen hand. Han måste gå med på att förändra, vilja förstå att när man har så små barn kan man inte alltid bara fortsätta som innan., samt att ni är två vuxna som måste turas om.

• Anonym (lll)
    smirreochsmulan skrev 2022-05-04 12:16:51 följande:

Nu skrev han att vi får väll göra upp en plan vad som gäller när barnen gått och lagt sig , då syftar han väll på träningen... vet inte riktigt vad jag ska säga egentligen effersom jag inte vill tvinga honom till något. Utan jag vill att han ska förstå och vilja själv

Men det är bra att han säger att ni kan göra en plan, det är väl ändå et steg mot att han inser lite grann? Du behöver inte gå till gymmet eller ens lämna hemmet om du inte kan/orkar men du ska ha egentid, lika väl som han har det - oavsett var du gör den. 
Svar på tråden Egentid