Inskränka aborträtten
Kvinnan som vill göra abort vill ju bevisligen inte ha det.
Nej, du vill inte diskutera alls.
För tråden handlar inte om aborträtt, men inte heller om att det är allt eller inget som gäller att bestämma om sin egen kropp (skrev du till mig), så jag förstår inte vad du menar.
Det handlar ju inte BARA om kvinnans kropp utan också att det inte ska behöva födas en massa oönskade barn.
Jag är 100% för rätten till abort även om jag själv har svårt att göra det.. En del har trott att jag är emot abort bara för att jag inte har gjort det själv när många tyckte att jag ?borde? (pga situationen just då) men grejen är ju att det handlar om rätten att välja. Bara för att jag själv inte vill betyder det ju inte att jag har rätt att bestämma att ingen ska få göra det.
Sen finns det situationer när jag nog skulle gjort det också.
Kan hålla med om att sex faktiskt inte är något behov som kan jämföras med att t.ex att äta eller dricka (har hört det argumentet), vi är inte djur och både män och kvinnor klarar sig utan sex om det inte är så att man gör det för pengar och behöver göra det för att ha mat på bordet. Men det är inte bra för någon att kvinnor tvingas föda barn som de inte vill ha och kanske inte kan ta hand om. Det måste du väl ändå hålla med om?
Anknäbb och silikonpattar är nog inte jämförbart med abort. Båda är möjligen ingrepp i din kropp men där slutar likheterna.
Jag som skattebetalare kan absolut tänka mig bekosta en abort för en ung tjej som blivit på smällen och inte vill bli mamma vid 16 års ålder eller en tjej som blivit våldtagen och inte har lust att få barn med den som våldtog henne. Men jag har absolut ingen lust att bekosta anknäbb eller silikonpattar åt någon ytlig bimbo. Det får hon bekosta själv.
Om det blir olagligt tas ju min rätt bort.
Vilka kroppsliga ingrepp har varit tillåtna, som abort, men är det inte längre?
Det här förstår jag inte vad det betyder?
Så du menar att om jag säger att jag vill ha rätt att bestämma över min kropp behöver jag lägga till ?i allt som är lagligt och som gäller i situation x och y?? osv?