Inlägg från: Anonym (Rätt på sina villkor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rätt på sina villkor)

Inskränka aborträtten

Anonym (Rätt på sina villkor) skrev 2022-05-03 21:34:50 följande:

Ska svara på resten imorgon.
    Kvinnor kan få klaga på abortförbud men då både de sluta skylla på att sex är ingen mänsklig rättighet för det är det även när de själva har sex, samt oftast handlar det om att de vill ha en förevändning när män klagar, inte att de själva ogillar sex. 

Tillägg.
    Det är exempelvis skillnad från mord. 
    Då säger många kvinnor inte att det är hemskt med mord för de själva vill mörda någon men det ska vara till deras villkor, vem och när etc, ingen ska mörda någon allstå, även kvinnorna. 

När det handlar om sex så handlar det mer om att de kvinnorna vill ha sex, de tycker det är viktigt, att samhället ska hjälpa deras sexliv och männen ska sänka sina krav och göra som de vill i sängen.
    När dessa kvinnor skyller på att sex är ingen mänsklig rättighet handlar det då om istället att de inte vill känna någon skam varför mannnen blir nekad eller att någon kvinna ska ligga med honom pågrund av det, eller känna empati för man skulle vara looser om någon man inte haft sex med en kvinna. Inte att de tycker sex ör oviktigt egentligen för dom. 

Bara kvinnor som aldrig har sex för de ogillar det får säga att sex är ingen mänsklig rättighet för det handlar om hyckleri när en vanlig kvinna säger det. 
    Anonym (Rätt på sina villkor) skrev 2022-05-03 21:48:28 följande:
    Tillägg.
    Det är exempelvis skillnad från mord. 
    Då säger många kvinnor inte att det är hemskt med mord för de själva vill mörda någon men det ska vara till deras villkor, vem och när etc, ingen ska mörda någon allstå, även kvinnorna. 

När det handlar om sex så handlar det mer om att de kvinnorna vill ha sex, de tycker det är viktigt, att samhället ska hjälpa deras sexliv och männen ska sänka sina krav och göra som de vill i sängen.
    När dessa kvinnor skyller på att sex är ingen mänsklig rättighet handlar det då om istället att de inte vill känna någon skam varför mannnen blir nekad eller att någon kvinna ska ligga med honom pågrund av det, eller känna empati för man skulle vara looser om någon man inte haft sex med en kvinna. Inte att de tycker sex ör oviktigt egentligen för dom. 

Bara kvinnor som aldrig har sex för de ogillar det får säga att sex är ingen mänsklig rättighet för det handlar om hyckleri när en vanlig kvinna säger det. 
    Tillägg.
    Exempelvis om någon religös-person säger att sex ska ske inom äktenskapet, då handlar det allra oftast för de vill att alla måste göra det.
    Inte att den personen säger det för den själv vill ha sex utanför äktenskapet men iprincip alla andra måste följa den regeln. 

Sluta hyckla om sex och säg inte att sex är ingen mänsklig rättighet om du själv tycker om sex och har ett aktivt sexliv. 
    Fiona M skrev 2022-05-03 22:06:57 följande:
    Jag hänger inte alls med.
    Det finns många saker jag gillar och njuter av, däribland sex, vin och skogsvandring (inte nödvändigtvis i kombination) utan att tycka att det borde vara en mänsklig rättighet.
    De kvinnor som säger att sex är ingen mänsklig rättighet är samma personer oftast som själv gillar sex och har ett aktivt sexliv.
    Fiona M skrev 2022-05-03 22:13:17 följande:
    Vad är din poäng? Vari ligger hycklandet?
    Massor av saker är inte mänskliga rättigheter. Och hur skulle det se ut när det gäller en annan människas kropp att ha sex med om det vore det? 
    Att det är inte ett rimligt argument när någon person säger det vanligen.

Allstå inte att någon person ska få ligga med vem som helst 
    Fiona M skrev 2022-05-03 22:15:46 följande:
    Vad menar du med det här? Vilka säger det här?
    Vad jag förstått 
    Fiona M skrev 2022-05-03 22:15:46 följande:
    Vad menar du med det här? Vilka säger det här?
    Hur kvinnan som säger att sex är ingen mänsklig rättighet till männen egentligen tycker och tänker
    Mimosa86 skrev 2022-05-04 11:01:42 följande:
    Aha! Du vill alltså att man ska ha fri rätt att göra vad man vill med sin kropp? Är det det du försöker säga? (För dina argument är väldigt luddiga).

Så du tycker att om jag ska ha rätt att göra abort så ska jag även ha rätt att klubba ner dig för att jag ska ha rätt att göra vad jag vill med min kropp? Intressant :)
    Exempel på olika saker i dagens lagstiftning som hör ihop med ens egna kropp. 

Kvinnan har ändå valt oftast att ha sex. Att ha sex med någon är inte någon självklarhet. 
    Det är inte så att vi skulle diskutera om blindas ögon, kortvuxnas kroppar, barn som fått cancer etc. Att dessa kvinnor blev gravida vanligen var inte pågrund av något handikapp som de dessutom skulle ha födds utan pågrund av sex. 
    Något som går att påverka vanligen och inte fanns där ibörjan. 
    Kvinnor borde ha förståelse för det här. 

sextiotalist skrev 2022-05-06 10:49:57 följande:
    Och jag hävdar med envishet att aborträtten handlar väldigt mycket om att inte behöva gå igenom en ofrivillig graviditet, med alla dess risker. 
    Att man tar dessa risker med en frivillig graviditet är en helt annan sak
    Att ha sex och kunna hamna i en situation där man är gravid är ett privilegium vanligen. 
    molly50 skrev 2022-05-17 17:01:37 följande:
    Männen väljer väl också att ha sex?
    De har också valet att försöka undvika att kvinnan blir gravid genom att använda kondom eller avstå från penetrerande vaginalt sex.
    Inga skydd är 100 % säkra.
    Men med kondom tillsammans med annat skydd så har man i alla fall gjort det man kan.
    Många män vill dock inte använda kondom eller förlitar sig på att kvinnan använder skydd.
    Då får man också räkna med att det kan bli konsekvenser om man ändå väljer att ha vaginalt,oskyddat sex.
    Det sistnämnda gäller såklart även kvinnor.
    Ja de män som får en möjlighet att ha sex och har det frivilligt.
    Men nu skrev jag om kvinnor, får tråden handlade om kvinnors aborter 
    Anonym (Rätt på sina villkor) skrev 2022-05-17 18:21:15 följande:
    Ja de män som får en möjlighet att ha sex och har det frivilligt.
    Men nu skrev jag om kvinnor, får tråden handlade om kvinnors aborter 
    För tråden
    Anonym (sådär) skrev 2022-05-17 17:27:44 följande:

Anknäbb och silikonpattar är nog inte jämförbart med abort. Båda är möjligen ingrepp i din kropp men där slutar likheterna.

Jag som skattebetalare kan absolut tänka mig bekosta en abort för en ung tjej som blivit på smällen och inte vill bli mamma vid 16 års ålder eller en tjej som blivit våldtagen och inte har lust att få barn med den som våldtog henne. Men jag har absolut ingen lust att bekosta anknäbb eller silikonpattar åt någon ytlig bimbo. Det får hon bekosta själv.

Nu handlar inte aborter bara om kvinnor som är handikappade, våldtagna, omogna kvinnor utan om vanliga kvinnor som vill knulla och att samhället ska betala för det.
    Anonym (sådär) skrev 2022-05-17 17:27:44 följande:

Anknäbb och silikonpattar är nog inte jämförbart med abort. Båda är möjligen ingrepp i din kropp men där slutar likheterna.

Jag som skattebetalare kan absolut tänka mig bekosta en abort för en ung tjej som blivit på smällen och inte vill bli mamma vid 16 års ålder eller en tjej som blivit våldtagen och inte har lust att få barn med den som våldtog henne. Men jag har absolut ingen lust att bekosta anknäbb eller silikonpattar åt någon ytlig bimbo. Det får hon bekosta själv.

Finns ett samband mellan kvinnor som vill göra aborter och kvinnor som vill knulla mycket.
    Det är inte så att aborter bara handlar om kvinnor som har fått sperma i slidan exempelvis pågrund av våldtäkter, insemination..
Svar på tråden Inskränka aborträtten