• Anonym (X)

Inskränka aborträtten

Anonym (Lo) skrev 2022-05-03 18:05:32 följande:
    Vill du ha en intressant diskussion med de som vill ha abort också? Fråga ut dem vad de vill göra med sina kroppar och kräva att de ska ha argument för att få hjälp?
    Har de startat trådar för diskussion eller har du det?
  • Anonym (X)
    Anonym (Rätt på sina villkor) skrev 2022-05-03 18:01:33 följande:
    Ja och det skulle kunna räknas som en kvinna samtycke till graviditet om hon haft sex. 
    Nej.
    Du är förvirrad om du tror att sex innebär att man ger bort sin penis eller vagina.
    Anonym (Rätt på sina villkor) skrev 2022-05-03 17:55:31 följande:
    Det är inte tillåtet att få tillbaka sina organ om man friviligt gav bort dom ibörjan 

• Anonym (X)
    Anonym (Lo) skrev 2022-05-03 18:01:14 följande:
    Men se där, du vill begränsa människors rätt till sina kroppar.
    Ja, självklart.
    Jag tycker inte man ska få bekosta till exempel onödiga amputationer (kink) själv heller utan samtalsterapi, men jag tycker inte aborträtten ska begränsas.
    Kontext som sagt.

Jag utvecklar mina tankar och svarar på dina frågor sådär som man gör i en diskussion, kan du tänka dig att delta själv också?
  • Anonym (X)
    Anonym (Rätt på sina villkor) skrev 2022-05-03 18:00:25 följande:
    Om någon skulle få exempelvis klamydia, då är det en lag att man ska anmäla vem man haft sex med.
    Ja. Vad är problemet?
  • Anonym (X)
    Anonym (Rätt på sina villkor) skrev 2022-05-03 18:08:52 följande:
    Jag tog exempel, inte att jag skulle stödja exempelvis mord. 
    Svara istället.
  • Anonym (X)
    Anonym (Lo) skrev 2022-05-03 18:08:24 följande:
    Om en kvinna vill ha abort ställe du då henne frågan om hon verkligen behöver det?
    Det är väl precis det du gör med din trådstart?
  • Anonym (X)
    Anonym (Rätt på sina villkor) skrev 2022-05-03 18:10:27 följande:
    Samtycke till graviditet kan hel del säga gäller  även när en kvinna lurar aktivit en man att hon tar preventivmedel och blir gravid senare
    Är detta vad du menar med att det var lagligt att sno sperma?
  • Anonym (X)
    Anonym (Lo) skrev 2022-05-03 18:13:48 följande:
    Det vet jag inte. Vill du ha en länk till en sådan tråd så du kan ifrågasätta en kvinna som vill ha abort på samma sätt som du ifrågasätter mig?
    Ville du inte ha en diskussion? Varför startade du tråden?

Men ja, visa mig gärna en tråd där en kvinna vill ha en diskussion angående sin abort.
  • Anonym (X)
    Anonym (Lo) skrev 2022-05-03 18:13:48 följande:
    Det vet jag inte. Vill du ha en länk till en sådan tråd så du kan ifrågasätta en kvinna som vill ha abort på samma sätt som du ifrågasätter mig?
    Dessutom: kvinnan har rätt till sin egen kropp, precis som du får välja själv om du vill göra abort men sen vill du vill även påverka hennes rätt till sin kropp.
    Ser du skillnaden?
  • Anonym (X)
    Anonym (Rätt på sina villkor) skrev 2022-05-03 18:16:24 följande:
    Finns konsekvenser pågrund av sex redan. 
    Förklara gärna. Nu låter det som goddag yxskaft.
    Smittspårning görs för att kunna förhindra spridning och behandla smitta, tycker du man ska avstå det och inskränka abort för att slippa konsekvenser av sex?
    Hur ska du ha det?

Svar på tråden Inskränka aborträtten