Anonym (förfallen frukt) skrev 2022-05-02 14:48:18 följande:
Så har jag börjat känna nu efter 50. Det är väldigt deprimerande och så jävligt att vi människor ska förhålla oss så mycket till vårt eget och andras utseenden. Slöseri med liv men svårt att komma undan.
Men mycket kan avhjälpas med pengar och en god stylist och frisör. Ser mycket på gör om mig videos och fascineras över hur snygga de kan göra nästan alla och hur åldrade rika kändisar ser bättre ut som 70 än vid 40...otroligt!
Problemet är ens egen självbild och att man kanske som i mitt fall jämför mig med min yngre upplaga och därför aldrig mer kan bli nöjd.
Ja, efter 50 gick det fort utför! Det kvittar att jag gått ner 9 kg för huden är just lös och allt liksom drar söderöver. Jag väger samma som när jag gifte mig för nästan 17 år sen, men gudars vad annorlunda kroppen ändå är! Ks-överhäng och magbråck gör inte saken bättre. Det vita året tar över och med färg syns ju en skarp kant efter bara en månad. Nu jagar jag en klänning att ha på det där förhatliga bröllopet, men hitta en hellång blir svårt. Mina hemska ben visas numer inte upp för nån. Och jag var ändå nöjd med kroppen som ung. Smal och jättebrun.