Mimosa86 skrev 2022-05-02 08:34:15 följande:
Hur är er kommunikation då? Om hon känner sig otrygg och avskärmad från dig så kan det absolut påverka hennes lust och attraktion till dig.
Men detta borde väl ni ha kommit till bukt med efter ett år av terapi?
Jag tror att det bästa är, om du vill ge det en chans, att sätta upp en mental tidsgräns. Typ vi jobbar med detta ett år till och vi båda ger då allt för att förändra situationen. Om inget sker så bryter vi 1 maj nästa år och separerar. En överenskommelse som får båda att inse allvaret.
Lite så som du beskriver har jag tänkt med en chans och en tid, hade egentligen redan gått ut, men då fick jag det svaret, att hennes behov var trygghet men att hon på sikt vill ha ett aktivt sexliv, varvid jag tänkte att jag ska inte ge upp om vi är nära. det var ca 5 månader sen och nu tänker jag till helgen fråga igen hur hon vill ha det,
Det som händer inom mig är att jag hela tiden varit attherad av henne, men börjar så smått tappa det. Jag är rädd att det kommer bli nån gång bara för min skull men att hon egentligen inte vill.
Jag älskar henne men vill inte leva utan sex och vara med någon som är tänd på mig också.
Jag har haft en ganska undertryck bild av mig själv. Men känner nu att jag är värd att leva ut att inte bara passa upp hela tiden att stå upp för mig själv. (Det där blev svamligt men man säga jag tänker bara stanna om det blir BRA, jag är inte längre nöjd med OK)