Fyrklöverns skrev 2022-06-18 12:46:25 följande:
Tack snälla <3
Beklagar, hoppas allt går bra. Ta hand om er nu
Anonym (2a gången gillt): Jag fick ett MA innan jag blev gravid med min son. Sett hjärta slå i v 6 så tog nog ut all glädje i förskott, visste inte ens om att man kunde få fördröjt missfall utan trodde att man alltid blödde. upptäcktes sedan i v 12, alltså 6 veckor senare att graviditeten avstannat bara nån dag efter ultraljudet i v 6. Så det tog verkligen hårt på mig psykiskt att bli så lurad av sin egen kropp. Ignoransen från sjukvården att detta är SÅ vanligt, men man känner sig ensammast i världen och tankar snurrar om man ens kan bli gravid igen? Hade massa symtom osv. Sen när jag blev gravid med sonen var jag ständigt orolig, avskärmade känslorna som en försvarmekanism du beskriver, bokade tre extra ultraljud privat, bröt alltid ihop i väntrummet. det var nog först efter rul jag vågade tro på att vi skulle bli föräldrar. Nu är jag gravid igen och har fortfarande inte kommit över det där psykiska från MAt. Så svårt att våga lita på sin kropp när den lurat en så. tror oxå det beror på att jag är en kontrollmänniska och detta är en situation man inte kan styra över. Denna andra gång har det känts lite bättre men jag är ödmjuk inför vad som kan hända och vågar inte anknyta innan vi fått svar på nipt tror jag iaf. Sorry för mkt text
på mig har det börjat synas en bula, känner även min livmoder. Men det var ju bara 7 månader sedan jag födde barn så antar att kroppen vet vad den gör nu