BF JANUARI 2023
sandiepie: Grattis! Gick det fort att bli gravida när ni bestämde er för en till?
sandiepie: Grattis! Gick det fort att bli gravida när ni bestämde er för en till?
Hej tjejer! Vi gjorde Nipt för två veckor sen och nu kom resultatet. Nipt är normalt och vi väntar en liten tjej skriver läkaren
så kul att följa alla här :)
Gjorde Kub igår, v 12+0, och fick ?bra resultat?. Det var helt fantastiskt att se den lille krabaten och vilken utveckling som skett sedan v9+0 när det mer liknade en böna. Nu var det full aktivitet, den guppade och rörde sig, sparkade ifrån och hade massa saker för sig.
Hur har ni som gjort NIPT resonerat?
Först tänkte vi självklart göra även nipt privat, men nu kan jag inte längre bestämma mig. Egentligen är inte kostnaden ett problem, men det är klart att det finns annat att lägga den summan på :) Vi fick sannolikhet på ca 1:2,057 på DS och på de 2 övriga trisomierna en sannolikhet på ca 1:17,000. Jag är 32 år. Hur hade ni resulterat utifrån dom kub-resultaten?
Fick veta NIPT-resultaten idag och allt var normalt.
Vi tog också reda på att vi väntar en pojke. Spännande
Jag gjorde något lite kontroversiellt. Köpte hem en doppler för att kunna lyssna på bebisens hjärta. Vet att det är många som tycker att man ska låta bli men jag kunde bara inte hålla mig. Jag har aldrig fått höra hans hjärtslag (sett hur det slår på ultraljud men inte fått höra ljudet) förrän idag Vilken otrolig lycka jag känner över att han lever där inne!!! Jag har gått in i vecka 18 och det känns som att tiden stått stilla senaste veckorna, det liksom händer inte så mycket och jag undrar dagligen om jag verkligen är gravid på riktigt
Visst, magen har nog växt lite och jag tycker mig ha känt något som rör sig där inne men det är så diffust allting.
Hur känner ni för dopplers? Någon annan som testat eller är sugen eller tycker ni att jag är galen som köpt en?
Vill tillägga att jag inte kommer att använda den mer än max en gång i veckan och då bara i någon minut. Jag spelade in hjärtljuden på mobilen idag så att jag kan gå tillbaka och lyssna om och om igen
Nej jag skulle aldrig själv få för mig att använda det. Det finns en anledning till varför inte barnmorskan lyssnar på hjärtljuden förrän efter v 20. Dels vet man inte vad man lyssnar på, hittar man hjärtljuden så behöver man utbildning för vad som låter bra eller inte, man blir orolig i onödan, man väcker/stör bebis.
men alla gör som dom vill och blir du trygg i det så är det bra för dig
Hej allihopa! Har följt er i det tysta. Är 39 år och har en son på 14 år. Jag är i v 15+4 och är beräknad 25/1.
Var i Köpenhamn idag för könsultraljud och jag väntar en flicka ??????.
Kunde inte hålla mig till RUL 11 sept ????
Har bara drömt om en tjej, därför jag skaffade en till som en sista chans. Så lyckan är total. Bor på hästgård och misstänker att ponnyn kommer att vara inköpt innan fröken tittat ut ??????
Anonym (Mina)
Jag känner verkligen igen mig i det du skriver. Dras också med otroligt starka overklighetskänslor stundvis. Nästan så att det känns som att man ljuger när man berättar för någon att man är gravid. Så knäppt!
Men jag var på mitt rutinultraljud idag, är i vecka 20 nu och nog finns det en liten grabb där i min mage! Så otroligt häftigt att få se honom igen och det här ultraljudet kändes som den sista tröskeln att ta sig över på nåt vis. Visst det är lång tid kvar och saker kan alltid hända men nu efter detta viktiga ultraljud och fint resultat på nipt där allt indikerar på att han är frisk och växer som han ska så tror jag att jag vågar pusta ut. Jag ser definitivt gravid ut nu och känner fosterrörelser så för varje dag som går känns det mer och mer verkligt.
Så nu håller jag tumarna för alla er andra som snart ska in på er RUL att ni får fina resultat
Är det någon som börjat shoppa till bebis än? Fattar att ni som redan har små barn hemma har en del saker men har ni köpt några nya saker? Personligen så sa jag innan vi blev gravida att jag absolut skulle vänta tills barnet anlänt innan jag skulle köpa något. Men det höll jag absolut inte Har köpt massor med kläder, dock det mesta begagnat på Tradera men jag har lyckats fylla två papperspåsar med små bebisplagg här hemma redan samt en del andra grejer(!!) Tänker avvakta till Black Friday med de lite större sakerna som vagn och säng för att se om det går att få några fynd då men ja som sagt, jag har alltså redan börjat handla
Någon annan som lider av värmen? Jag känner mig som en boll med anklar som blir helt vätskefyllda, korvfingrar och svullna handleder. Liggandes med fötterna högt och fläkten på högvarv hittar man mig just nu