Inlägg från: Fyrklöverns |Visa alla inlägg
  • Fyrklöverns

BF JANUARI 2023

Någon som vill hjälpa mig spekulera lite?
    Jag hade ju min enorma blödning med klumpar i helgen, gravidsymtomen försvann nästan helt och tempen sjönk med ca 0,2-0,3, men fortfarande över coverline. Idag blöder jag lite grann bara, tempen gick upp imorse med 0,2 grader igen och jag mår illa igen, brösten börjar spänna nästan som tidigare. Tog ett grav-test för skojs skull efter att ha hållit mig två timmar bara, och nu är strecket i princip lika starkt som innan blödningen. Se bild, höger är från nyss, vänster är från i fredags morse.  

Någon som vågar gissa lite? Kan det finnas en chans för överlevnad? Är det ett icke fullständigt missfall/ ett MA? Eller är det bara hormonerna som spökar innan de går ner? 
    Har ett ultraljud bokat 16/6 så då får jag veta svaret. 

• Fyrklöverns
    MagganTop skrev 2022-06-07 18:14:48 följande:
    Alltså helt omöjligt att säga. Vid mitt MA fick jag positivt på gravtest två månader efter aborten, så hormonerna var långdragna hos mig. Jag håller tummarna att allt ser bra ut på ditt ultraljud Hjärta

Åh bra att veta! Tack för input :)
    Jag har inga andra referenser då det visade negativt vid mitt förra missfall samma dag som blödningen började. 

Det kan helt enkelt vara hormonerna som är kvar och ger både symtom och temphöjning, jag får se hur det utvecklar sig. Skönt att ha ultraljudet framför sig för att se så att allting är ute iaf. Det är en stor faktor i det hela, speciellt eftersom vi haft två missfall på rad nu utan mens mellan. 

• Fyrklöverns
    Maymom skrev 2022-06-07 23:42:00 följande:

Fyrklöverns: vågar Inte gissa, svårt att jämföra ett torkat test med ett nytt. bättre då att jämföra om du har en bild på det gamla när det togs.
    på din bild nu tycker jag teststrecket ser aningen svagare ut på det nya, men kontrollstrecket ser mycket starkare ut så känns som att det inte säger nånting.
    hoppas på det bästa!

Jag hade ingen bild på det andra färskt. Förstår att ett test i detta läge inte säger så mycket, nu var jag ju också lite längre gången än förra missfallet så därför kan det visa positivt längre också. Får försöka sluta analysera och vänta in ultraljudet nästa vecka för att få det svart på vitt. 
  • Fyrklöverns
    Lilablommande skrev 2022-06-08 12:42:24 följande:

Hoppas verkligen allt går bra för er! En fråga, du funderar inte på att åka in akut till typ en gynakut och be dem kolla så du slipper gå en hel vecka i ovisshet? Personligen hade jag blivit smått tokig av att leva i sådan ovisshet. Bara nyfiken på hur du tänker och jag hoppas som sagt verkligen att allt är som det ska{#emotions_dlg.flower}

Jag har pratat med barnmorskan som bad mig avvakta till nästa vecka då jag har UL. Skulle bara söka akut om jag hade svåra smärtor. Ovissheten är jobbig men det kommer bli ännu jobbigare att vänta på akuten för att bli hemskickad eller utskälld. De kan vara så himla okänsliga på KK. 

Tack för stödet <3 

• Fyrklöverns

Hoppet lever än här! :) testerna och symtomen blir bara starkare efter blödningen, så kanske kanske kanske finns det trots allt ett litet frö i mig fortfarande. Samtidigt som jag vet att allt det kan hålla i sig länge efter missfall. Fyra dagar kvar till ultraljudet nu.

• Fyrklöverns
    MagganTop skrev 2022-06-12 12:30:24 följande:
    Åå håller verkligen tummarna för dig Hjärta Har oxå ul den 16e 
    Tack <3 
    Vad roligt att det är samma dag :) Såg att du fick foglossning i v 11, herregud!
  • Fyrklöverns
    MagganTop skrev 2022-06-12 19:46:36 följande:
    Ja känns som mina symtom kommer mer o mer nu när jag gått in i v 11Oskyldig från att varit symtomfri hittills så är jag konstant hungrig, luktkänslig, yrsel, trött, ömma bröst, dålig hy, ja listan kan göras lång Skrattande så ska verkligen bli spännande med ultraljud! Skräckblandad förtjusning med ett missed abortion i bagaget.
    Intressant! Trodde det var då kanske symtomen skulle avta haha! Tänk så har du två ;) Superspännande! Men förstår verkligen att man har den farhågan i botten hela tiden. Låter väldigt tryggt att du har så mycket symtom i varje fall :)
  • Fyrklöverns

Jag har lite uppdatering nu. Åkte in till akuten igår kväll eftersom jag fick ont långt ner till höger och var orolig för utomkveds. De tog hcg som låg på 1550 och bokade ett ultraljud imorse eftersom akutläkare var på förlossningen. Läkaren undersökte både själv och hämtade sin bakjour. De kunde inte se en graviditet i livmodern vilket man borde se vid hcg över 1000, man såg bara att livmoderslemhinnan var förtjockad. De kunde inte heller hitta en graviditet utanför livmodern. De konstaterade att jag hade en liten blödning i gulesäcken som de hittade på höger sida, detta har förmodligen orsakat smärtorna, men ska vara rätt vanligt. 
    Nu ska man följa hcg för att se hur det beter sig, om det dubblas efter två dagar kan det ändå vara en graviditet på gång, men ganska så låg sannolikhet. Annars så är det ett missfall och då ska de sjunka. Om det är utomkveds som är kvar så kommer det inte röra på sig så mkt. Fick en tid för nytt ultraljud om en vecka.

• Fyrklöverns
    Anonym (Mina) skrev 2022-06-14 16:21:36 följande:
    Håller tummar och tår att det går bra. All denna väntan. Tänk om man hade kunnat ha en liten knapp som lyser grönt eller rött som kan signalera hur det står till istället. 

Vet du vilken vecka du är i ungefär?

Haha Ja det hade jag verkligen önskat mig! Alltid massa väntan och se vad som händer. 

Jag borde vara i v 7+1 så hcg är för lågt och man borde ha sett en hinnsäck iaf. Känns kört med att det ska vara normal graviditet så nu hoppas jag bara hcg sjunker som det ska.

• Fyrklöverns
    Anonym (Mina) skrev 2022-06-14 17:55:51 följande:
    Ah, förstår så pass långt ändå. Då är det kanske mer rimligt att det går på fel håll :( Men hoppet är det sista som överger, håller tummarna. 

Jag har mitt andra ultraljud imorgon, v9+0. Går som på nålar. Känner mig inte alls gravid och har inte vågat vara glad på riktigt ännu. 
    Ja så är det verkligen! Tack <3

Har du varit på ultraljudet? Förstår oron, hoppas att du fick goda besked och att allting växer och hjärtat tickar på :) 
  • Fyrklöverns

Hej,
    Jag ville bara uppdatera lite. Visade sig att jag har ett utomkveds i vänster äggledare som är under tillväxt och förklarar mina symtom och allt starkare tester. Fick välja mellan operation och Methotrexate, ett slags cellgift som stoppar tillväxten. Jag valde sprutan och ska nu följas varje vecka för att se så att värdet sjunker som det ska. Det kommer få bli uppehåll i verkstaden 3-6 månader efter behandlingen. 
    Stort lycka till alla andra! 

• Fyrklöverns
    Anonym (2a gången gillt) skrev 2022-06-18 12:35:58 följande:
    Tråkigt att höra - önskar dig under omständigheterna en smidig behandling och att allt går bra. Ta hand om varandra <3
    Tack snälla <3
Svar på tråden BF JANUARI 2023