Inlägg från: MagganTop |Visa alla inlägg
  • MagganTop

BF JANUARI 2023

Bra inställning tjejerHjärta{#emotions_dlg.flower} 

jag tog faktiskt mod till mig och ringde barnmorskemottagningen igår iaf, finns ju inget jag kan påverka ändå? hälsosamtal via videomöte nästa vecka och sen har vi bokat nipt privat i mitten på juni, så ska försöka tänka på annat tills dess.

• MagganTop
    Lindflower skrev 2022-05-03 14:04:25 följande:

Hej tjejer!
    jag hoppar gärna in här. Plussade igår ganska svagt och i morse var det starkare så börjar lite smått att ta in att jag faktiskt är gravid ???? Jag har BF lite olika datum med olika appar? Är det samma för er? Men jag tror 12/1 är rätt datum (de andra var 11/1 och 13/1) vilken app använder ni?

Grattis{#emotions_dlg.flower}

jag tror det kan ha göra med om appen är inställd på 39+6 eller 40+0.
  • MagganTop
    ems1991 skrev 2022-05-03 21:12:05 följande:

Hej alla {#emotions_dlg.flower} Jag plussade idag med vårt första barn. Jag är fortfarande i chock och wow, vilken känsla. Nu får man bara hoppas på att det går bra :) Enligt appen jag har står det bf 10/1. Symptomen jag känner av hittills är lite värk i magen och ont i ryggen. Så spännande!

Vad roligt! Stort grattis! Det är en härlig känsla HjärtaHjärta
  • MagganTop
    Lindflower skrev 2022-05-04 09:39:13 följande:

Jag har skapat en FB- grupp nu för oss. Om man skriver till mig privat här så ska jag skicka länken till er Skrattande
    Eftersom det är så tidigt i graviditeten för oss alla så tycker jag att sekretes råder huruvida man är gravid eller inte. Om man råkar hamna i denna gruppen och känner till någon IRL så är det viktigt att man inte säger något till någon eller skvallrar för bekanta osv. Ok? Flört

Toppen! Hur tänker ni, ska vi ha ett maxantal? I min förra graviditet hade vi max 50 pers och den gruppen blev väldigt nära o personlig Glad
  • MagganTop
    BF LISTA

1/1 Anonym (1/1), första barnet

3/1 Lilablommande, första barnet

3/1 Anonym (Femma), femte barnet
    5/1 Sanso, första barnet 
    6/1 MagganTop, andra barnet

6/1 Viccy, andra barnet

6/1 Elina24, tredje barnet

9/1 annaolivia

10/1 ems1991, första barnet

12/1 Lindflower

12/1 rosen91, andra barnet

Nu börjar vi bli ett gäng Glad så roligt med alla plus!

• MagganTop

Hur mår ni tjejer? Tycker dagarna går såååå långsamt nu denna kritiska period. idag har jag verkligen varit KONSTANT hungrig och sjukt sugen på, TOBLERONE. haha Drömmer

• MagganTop
    rosen91 skrev 2022-05-05 21:19:16 följande:

Jag känner av tröttheten, precis som i förra graviditeten (och då är jag redan supertrött pga ännu föräldraledig med en 22-månaders hemma???? Förutom trötthet inget illamående (än). Hoppas verkligen slippa den denna gång, kräktes varje dag från v.6-14 sist. Kul med en fb-grupp, känns lättare att skriva där! Väntar på att bli insläppt där bara :) 

Hur länge ska du vara fl? Är oxå hemma med min förstfödde, jag kommer vara i v 20 när jag tänkt börja jobba igen och lär bli avstängd av min arbetsgivare som sist. Så kommer inte jobba på ett bra tag (blandade känslor) :p
  • MagganTop
    Minisson skrev 2022-05-06 09:02:13 följande:

Hej på er! Joinar här då jag plussade med tredje igår. Vi har försökt länge med tredje lilla så det här är efterlängtat. Man har längtat efter det där plusset så mycket. Nu hoppas vi bara att allt går vägen. 

Haft lite molande värk i dagarna, trott det är mens på g. Så man är ju lite orolig. Annars mest väldigt ont i brösten, behöver helt plötligt gå upp och kissa en gång per natt senaste nätterna, hehe.

Bf 12 januari. 

Hur mår ni andra? Några tidiga symptom?
    Är det ert första barn?
    Ha en fin dag allihopa.

Grattis till plusset!!! 

detta blir vårt andra barn, bf 6/1. Har inga direkta symtom, förutom hunger haha. det hade jag inte i min förra graviditet heller, kände mig knappt gravid då och hade en drömförlossning utan smärtlindring. Glad Så ska bli spännande och se hur dessa två skiljer sig åt. 

• MagganTop

BF LISTA

1/1 Anonym (1/1), första barnet
    3/1 Lilablommande, första barnet
    3/1 Anonym (Femma), femte barnet
    5/1 Sanso, första barnet
    6/1 MagganTop, andra barnet
    6/1 Viccy, andra barnet
    6/1 Elina24, tredje barnet
    7/1 PepsiMax95, första barnet
    9/1 annaolivia
    10/1 ems1991, första barnet