Inlägg från: Willow89 |Visa alla inlägg
  • Willow89

BF JANUARI 2023

Hej alla! Jag plussade precis efter 13 månader av försök. Kan knappt tro att det är sant!?

Mått illa i (låååånga) vågor och kräkts sen ÄL+8 och idag är jag på +14 (BIM+1). Egentligen mitt enda symptom förutom rätt kraftig "mensvärk" igår. Och stigande temp då. 

Enligt min app är jag beräknad till 25/1!

1/1 Anonym (1/1), första barnet
    3/1 Lilablommande, första barnet
    3/1 Anonym (Femma), femte barnet
    5/1 Sanso, första barnet
    6/1 MagganTop, andra barnet
    6/1 Viccy, andra barnet
    6/1 Elina24, tredje barnet
    6/1 Maymom, andra barnet
    7/1 PepsiMax95, första barnet
    7/1 Isafina, tredje barnet
    9/1 annaolivia
    10/1 ems1991, första barnet
    12/1 Lindflower
    12/1 Kommendör, första barnet
    12/1 rosen91, andra barnet
    12/1 Minisson, tredje barnet
    14/1 karinbyo, första barnet
    24/1 emzor1, första barnet
    25/1 Willow89, första barnet
  • Willow89
    Lilablommande skrev 2022-05-14 07:20:40 följande:

Stort GRATTIS till plusset!!! Så mäktig känsla att stirra på det där gravtestet och sakta men säkert inse att det tamigtusan är positivt Skrattande

Tack!! Ja, jag började skaka när det blev två streck, tog ett digitalt där det stod "gravid 2-3". Fattade inte vad jag såg. Som att leva i en dröm? 

Nu är jag superrädd för missfall och inne i det där - berätta för andra eller inte? Min sambo vet såklart och är jätteglad!
  • Willow89
    Emzor1 skrev 2022-05-14 08:10:44 följande:

Willow89: vilken härlig känsla efter så många månader, det är ni verkligen värda! Stort grattis till plusset!{#emotions_dlg.flower}

Stort tack, vad snällt av dig! Känslan av att veta att det ändå GÅR! Vilken lättnad.
  • Willow89
    Lilablommande skrev 2022-05-14 14:15:35 följande:

Willow89: Jag har exakt samma tankegångar, berätta eller inte berätta samt oron för att något ska gå fel. Just nu vet bara min bästa kompis och min chef som jag är god vän med också. Ville att chefen skulle veta för att man är ju lite upp och ner med både humör och orken just nuTungan ute Min fästman har berättat för en kompis som han också jobbar ihop med. Men alla andra får vänta, mamma syskon osv tills dess att vi känner oss mer säkra. Vet inte när det blir men antagligen efter Nipt och UL i vecka 12.

Men vi får alla försöka peppa varandra på att det här kommer att gå bra! Oavsett vad som händer så är det bäst att försöka vara i nuet och inse att vi ÄR gravida och njuta utav det. Skulle något mot förmodan hända så blir det inte mindre smärtsamt för att man gått och nojat. Nä njuta nu ska vi göra och glädjas åt våra små ärtor där inne i magenHjärta

Kommer berätta för min bästa vän ikväll tror jag, sen ett par som jag och min sambo är väldigt nära senare i veckan. De kommer ändå märka direkt när jag inte tar ett glas vin haha

Inte bestämt när familjen får veta, jag vill vänta till v 12 men sambon vill gärna berätta för sin mamma när vi varit på MVC och tagit prover. Vi får se!

Side note, inte känt mig speciellt trött, men idag var vi på en utflykt till ett stort loppisställe och jag kunde verkligen inte hålla ögonen öppna när vi var där. Fullkomligt däckade i sängen sen! Och har inte kunnat vakna till på hela eftermiddagen. Plus att jag måste äta varje timme typ, annars blir jag illamående. Speciellt det här!
  • Willow89

Grattis till alla er som också fått ert plus! Glad

Bokat in en första träff med barnmorska redan imorgon, både jag och sambon ska gå. Är det bara jag som är så ivrig, kanske löjligt att gå redan i v 5?!

Idag har jag även haft såååå ont i ryggen, någon annan som har det redan?

• Willow89
    Anonym (Magnolia) skrev 2022-05-16 19:14:46 följande:
    Jag hade färskt blod nu när jag var på toaletten, men ingen smärta. Det känns ju väldigt olustigt att blöda? :(
    Jag var hos BM på informationssamtal igår och då sa hon att blödningar är vanligt och inget att oroa sig för. Så länge det inte är väldigt rikliga blödningar, gör ont eller är klumpar i blodet är det med största sannolikhet ingen fara! Glad 

Slemhinnorna blir känsligare och blodkärlen har lite lättare att gå sönder, bland annat. 
  • Willow89
    Anonym (Magnolia) skrev 2022-05-17 17:53:37 följande:

Jag har blött imorse och sen kl 13, inte särskilt rikliga blödningar men jättesmå klumpar och lite mensvärk nu. Så jag får nog sörja ett tag och sen testa igen.. <3

Åh, hoppades ge dig lite hopp, inte tvärtom <3 Håller tummarna i alla fall och kram till dig!
  • Willow89

Jag har haft ont på en punkt på vänster sida under naveln i ett par dagar som inte går över. Imorse när jag vaknade var det värre så bestämde mig för att åka till gynakuten. Har googlat vad det kan vara (såklart) och fått upp både utomkveds, cystor och annat. 

Jag fick göra ett vaginalt ultraljud och det visade sig att allt ser bra ut och läkaren såg istället att det som spökar är en irriterad tarm! Jag har IBS och visst kan det tydligen förvärras under graviditet. Blev så lycklig.

Det enda var att läkaren inte kunde se någon gulesäck, men det är troligtvis lite för tidigt för det i 5+1. Fick återbesök om en vecka men han trodde verkligen inte det var nån fara. Är så glad att jag åkte in, nu slipper jag oroa mig. Blev oväntat fint bemött och skönt att de tog min oro på allvar!

• Willow89
    Emzor1 skrev 2022-05-19 13:57:58 följande:
    Gud vad skönt att de lyssnade på dig! Tycker det är bra att du lyssnar på dina känslor och gör det som går att göra för att finna ett lugn, det hjälper ju både dig och bebis i längden! 

Nästa vecka kommer det säkert synas något, det är ju så fruktansvärt tidigt så det är svårt att se något alls på ultraljud :)
    Tack! Hjärta Nu går tiden så långsamt, vill bara att det ska bli fredag! 
  • Willow89

Idag var jag på återbesök hos gynakuten. Förra veckan (5+1) var jag där och då såg de endast en hinnsäck, så fick en ny tid. Denna gång (6+2) hade den vuxit och de såg även gulesäcken, dock inget foster!
    Läkaren var övertygad om att jag bara är tidigare beräknad än jag trott, för det har vuxit i bra takt från förra besöket till nu. Hon ville inte ens boka in ett nytt VUL.

Meeeeeen det går ju aldrig att släppa oron och jag fattar inte hur jag skulle kunna vara ca en vecka tidigare än jag trott, låter sjukt. Och nu blir väl nästa VUL inte förrän i v 12 när det är dags för KUB... jag som har lätt till oro sen innan.

Svar på tråden BF JANUARI 2023