Måste man vara god man för att hjälpa?
Utan fullmakt är det nog inte alls bra att ordna med hans räkningar? Även om han sagt muntligt att det går bra och att han är glad för att jag hjälper honom med det? Finns ju liksom inget bevis på det
Utan fullmakt är det nog inte alls bra att ordna med hans räkningar? Även om han sagt muntligt att det går bra och att han är glad för att jag hjälper honom med det? Finns ju liksom inget bevis på det
Ja det är klart och mamma köpte upp de mesta av hans pengar. Nu vill hon inte ens vara med honom. Men det är en annan historia.
Okej nej jag tänkte bara så det blir rätt när jag hjälper honom med räkningar etc. Resten har jag inte ens tänkt på. Sköts inte sådant av sig självt? Det känns ju inte som något andra ska bestämma. Mina syskon är inte så nyfikna om detta, de vet att jag hjälper honom med pengarna men har inte frågat någonting/pratat om det. Eller den ena kan jag inte prata med (funktionshinder) tyvärr. Den andra är halvsyskon. Men skulle jag ta upp det så skulle vi ju såklart kunna prata om det.