• SweeneyTodd

Här samlas alla nattugglor!

Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :) 

• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • Eurydike
    FredrikLiksom skrev 2023-02-18 06:59:46 följande:

God morgon alla morgonugglor!

Idag var jag faktiskt en riktig morgonuggla! Jag var uppe kl 9 på en lördag, men det berodde tyvärr på att jag inte hade gått och lagt mig än. Eller rättare sagt, jag hade försökt somna sedan kl 3 🙃 Kl 11 klev jag upp igen och har ännu inte tagit någon tupplur. Ja, jag fick ett återfall med kaffe efter min kära irish coffee ☕️ Nu har jag slutat igen och den här gången ryker det koffeinfria kaffet också. Tydligen innehåller det mellan 3 och 30 mg koffein och det är alldeles för mycket för mig.
  • FredrikLiksom
    Eurydike skrev 2023-02-18 16:37:16 följande:
    Idag var jag faktiskt en riktig morgonuggla! Jag var uppe kl 9 på en lördag, men det berodde tyvärr på att jag inte hade gått och lagt mig än. Eller rättare sagt, jag hade försökt somna sedan kl 3 🙃 Kl 11 klev jag upp igen och har ännu inte tagit någon tupplur. Ja, jag fick ett återfall med kaffe efter min kära irish coffee ☕️ Nu har jag slutat igen och den här gången ryker det koffeinfria kaffet också. Tydligen innehåller det mellan 3 och 30 mg koffein och det är alldeles för mycket för mig.
    Wut? Gör det? Hade ingen aning.

Håller tummarna för att sömnen blir bättre för dig idag!
  • Eurydike
    FredrikLiksom skrev 2023-02-18 22:30:49 följande:
    Wut? Gör det? Hade ingen aning.

Håller tummarna för att sömnen blir bättre för dig idag!
    Ja, tyvärr! Men de flesta påverkas inte av en så liten mängd koffein. Det är bara om man är känslig mot koffein (vilket jag är 😂) som det kan bli ett problem. Tack! Nu har jag sovit skapligt ett tag 🙏
  • Eurydike

Idag bör alla nattugglor (och alla andra också för den delen) unna sig en semla! Den här semlan var helt perfekt 🤩 Inte för stor och lagom ratio mellan grädde, mandelmassa och bröd. Semlan får 🦉🦉🦉🦉🦉 av fem möjliga! 👌
  • Stooler

För egen del så är jag inte villig att betala 60:- för en Semla på svenska bageriet i San Agustin! Så jag gjorde egen mandelmassa, köpte korvbröd, grädde och kardemummakärnor och fixade egna!
  • FredrikLiksom

Shit vilka fina bilder ni lägger ut!

och korvbrödsemla! Häftigt.

Själv har jag ätit 2. Det är ganska lagom 😎

• Eurydike

Stooler: Imponerande fina och påhittiga semlor! De ser riktigt goda ut 😋 Jag såg en semmelwrap som jag blev sugen på förra året, men testade den aldrig då. Nu är den nog rutten, men om de bakar nya får det kanske bli en i år istället! Angående jordgubbarna så får de mig att längta till GC, men det är inte de som imponerar mest, utan duken. Har du en duk med nattugglor på? 🍓🦉🤩

• Eurydike
    FredrikLiksom skrev 2023-02-21 17:04:58 följande:

Shit vilka fina bilder ni lägger ut!

och korvbrödsemla! Häftigt.

Själv har jag ätit 2. Det är ganska lagom 😎

Tack! Tyckte det passade bra en dag som denna 😋 Jag tog mig faktiskt tid att redigera den lite, så den skulle bli extra tjusig 👌
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!