Här samlas alla nattugglor!
Sov 8 timmar natten till i dag och hoppas på samma tur (eller vad det nu är som styr sömnen, ibland känns det nästan som ett lotteri) i natt 👌 Skönt att kunna komma med positiva nyheter för en gångs skull! 😅
Sov 8 timmar natten till i dag och hoppas på samma tur (eller vad det nu är som styr sömnen, ibland känns det nästan som ett lotteri) i natt 👌 Skönt att kunna komma med positiva nyheter för en gångs skull! 😅
God förmiddag alla!
Det är tungt att vara människa ibland. Men det är så lätt att fastna i missnöje och bitterhet. Jag tror det är därför den mänskliga rasen skapat så mycket ur så lite. vårt missnöje hjälper vår strävan framåt.
Ur ett kollektivt perspektiv så är det här så klart jättebra. Men för oss som individer Så kan det vara förödande. Jag vet själv hur jag mer eller mindre livnärt mig på missnöje. Men jag ser allt klarare nu. Häromdan när regnet öste ner så hade jag för 5 år sedan förbannat dess existens. Nu var jag istället tacksam för att jag hade regnkläder i väskan. Idag var det skitkallt, då valde jag tacksamhet över att det inte regnade.
Jag förstår att det här är floskler och i de sociala sfärer jag rört mig tidigare faktiskt lite töntigt Kanske. Men nu är jag 40 och kan vara en tönt. Att jag nu igen bloggade här i tråden är säkert också udda. Men det är lugnt. Jag kan vara udda. Jag ÄR udda. Det får va. Jag tänker inte dölja det längre. Jag har faktiskt ett gott hjärta och det trumfar min udda personlighet.
Ha nu en riktigt bra dag allihopa. Stressa inte. Njut av naturen. Och sist men inte minst: Sov så gott, när än på dygnet ni gör det.
Jag känner att vardagen rullar på i en rasande fart. Jag skulle behöva mer än 24h per dygn för att hinna med allt jag behöver göra och ja; stressen över att inte hinna med påverkar sömnen. Varje kväll tänker jag "nu ska jag lägga mig i tid, så att jag vaknar utvilad imorgon och kan vara produktiv"... och varje kväll/natt rusar tankarna i 300 km/h och det är stört omöjligt att sova.
Det känns som att vad jag än gör så blir det fel. Går jag upp och gör saker när jag ändå är pigg och inte kan sova så får jag definitivt ingen sömn, dessutom går jag då miste om vilan vilket innebär att jag kommer vara (ännu) trött(are) på dagen. Ligger jag kvar i sängen och skruvar mig så känner jag att jag slösar bort tid och blir dessutom frustrerad över att jag inte kan sova (vilket definitivt inte hjälper en att somna). Jag försöker inbilla mig i att vila i alla fall är bättre än ingenting, men det är svårt.
Nu blev detta ett riktigt klago-inlägg från min sida. Men jag är bara så trött på att sömnen aldrig kan sköta sig. Imorgon (... idag...) är jag ledig, så jag tänker att jag är uppe någon eller några timmar till och försöker ta sovmorgon imorgon. Men jag kan inte göra samma sak med gott samvete när jag vet att klockan ringer 5.30.
Nu ska jag sluta klaga. Hoppas att sömnen sköter sig bättre för er andra och att ni får sova mer än jag.
Men sicken trevlig tråd.
Sitter (ligger) i sängen och funderar på vad jag skulle vilja jobba med om jag kunde byta jobb bara sådär . Tänk om man var så matematisk att klara plugg till typ programmerare. Verkar så trevligt annars. Eller kanske nånting mer människobetonat... Tycker det är så svårt.
(borde sova istället -dottern struntar högtidligt i att mamma är trött imon bitti.)
Sant! Tack, natten till idag var faktiskt helt ok. Hoppas att du också fått sova 😊
Skönt att man inte är ensam, även om jag så klart inte önskar dessa sömnproblem till någon annan 😴 Åh, ja! En avslappningsknapp. Tror du är något på spåret där, hittar du en så vill jag också ha! Haha 😁
Jag är nog lite konstig men jag blir inte det minsta trött av att läsa, snarare tvärt om 😅 Men jag har alltid på någon lagom intressant podd med sleep timer när jag inte kan sova. Dels för distraktionen från mina egna tankar men också för "sällskap". Det där med blixtsnabbt somna om relaterar jag verkligen till. Om jag vaknar på natten så får jag absolut inte gå upp eller göra något, då är det omöjligt att somna om. Bara vända mig om och blixtsnabbt somna om igen.
Tänk om en kunde få 8 timmar sömn varje natt. Vilken dröm 🤩 Tack, jag fick faktiskt 7h natten till idag, så inte allt för illa. Hoppas på fler bra nätter för oss båda nu!
En pigg och glad nattuggla flaxar in och kollar läget i tråden! 🦉
Tänk om Tom Selleck, Ted Danson och Steve Guttenberg plötsligt skulle stå runt sängen och sjunga en godnattvisa. Det vore inte helt oangenämt! *drömmer*
Hej hopp!
Svårt att somna idag. Det var länge sen. Mirr problem brukar ju vara att jag vaknar för tidigt annars.
Så här sent har jag inte varit upp på länge.
Tror det är jobbet som gnager. Är det nån som behöver en ny kollega så säg till! Jag klarar det mesta förutom sånt där som verkligen krävs utbildning för då. Men de arbeten som endast kräver lite sunt förnuft brukar jag komma in i rätt fort.
Här går det upp och ner som en berg och dahlbana. Men skulle ändå säga att det kanske är liiite åt det positiva hållet i alla fall. Ikväll verkar det dock svårt att somna så får väl se hur natten blir.
Här deppas det för alla högtider som stundar
typ fars dag=pappa borta sedan 2015
jul= syrran fortfarande osams me morsan så det blir bara 2 när vi brukar va tre
jag har fortfarande pengabekymmer, letar pant varje dag, men har katterna som jag vårdar ömt
Hej hopp!