fultextad användarhandbok skrev 2024-08-27 20:12:49 följande:
Så fin den nu kunde bli, det gjorde så ont där jag slog mig, men nä inte ska jag klaga. Det stämmer nog, jag vet inte så mycket om hundar, men uppenbarligen kan de uppfatta sådant vi inte kan. Ja nästa gång ska jag vara desto mer uppmärksam, ännu mer än i dag då det hände igen. Anfall på väg hem förut, hann nog lägga mig ner i sista stund tror jag. Vaknade med värk i käkarna och ena benet. Någon från ambulansen berättade vad som hänt då någon ringt dit, och hjälp mig hem.
Allergi kan vara allvarligt, men det är just så, känna igen rätt tecken utan att ständigt skanna av sig själv. Är det mer än en allergi du har? Finns det något man kan göra åt det? Tack, det var ord jag behövde, vet du, du har hjärtat på rätt ställe, och det är en mycket värdefull egenskap! Ja, även stormar på land får man försöka rida ut. Så mycket nu då det tillkommit andra hälsoproblem med.
Det är bra, sommaren är skördad och hösten står på tur. Det är fint att årstiderna växlar. Regnjackor finns ju i flera utföranden, det finns de som är vindtäta med, enligt mig viktigt att de går att justera vid handlederna och gärna både upptill och nedtill med. Fast det där har du säkert koll på.
Men vad trist att det hände igen! Och så dramatiskt att behöva åka ambulans eller lyckades du ts dig hem själv ändå menade du? Tur att det fanns människor som såg när du föll ihop, annars hade det kunnat gå riktigt illa om det hänt på fel ställe. Det är egentligen en intolerans och jag är intolerant mot det naturliga konserveringsmedlet i växter och ja, jag är ändå vegetarian. Jag reagerar väldigt kraftigt på saker som inte påverkar andra. De flesta får tårar i ögonen när de skär lök, men det är få som blir sängliggande för att man till exempel har ätit för mycket kryddpeppar. Senaste kraftiga reaktionen jag hade ledde till brutna revben och ett sömnlöst spädbarn i lägenheten bredvid. Jag hostade sönder både mig själv och babyns nattsömn 🥺 Det finns inget botemedel, förutom att äta en väldigt strikt diet och det klarar jag inte av för tillfället. Magen sitter bakom ratten i den här skenande karossen 🚘
Tack för de fina orden! De gjorde mig glad och du har också hjärtat på rätt ställe, kära Fultextad ????
Ja, nu är hösten här och imorgon börjar jag jobba heltid igen. Har din utbildning börjat ännu? Tack för tipset! Jag har mer erfarenhet av att bli blöt än av regnjackor. Senast jag ägde en var jag nog sisådär sju år gammal 🍁💦