FredrikLiksom skrev 2023-11-30 00:25:07 följande:
Hoppas äventyren gick som de skulle och var roliga Fultextad Användarhandb!
?-
Dagens blogginlägg 😃
Dagarna springer iväg. Man hinner inte leva på riktigt. Jag vet inte vad jag väntar på liksom.
När man hör om dödsfall så blir det så omskakande. Man borde ta tillvara på tiden bättre. Men jag vet kanske inte riktigt hur. Umgås mer med släkt och vänner är väl självskrivet men att sätta det system är svårare.
Det har snöat några dagar. Det är vackert och kallt. Jag gillar kylan för den blir en prövning i sig. Tycker om när det är lite svårt. Åtminstone fysiskt. Prövningar psykiskt är jag ganska mätt på. Fysiska prövningar är så bra på att dämpa de psykiska prövningarna. Precis som effekten blev för Markus som jag nämnde i förra inlägget. Han bodde i skogen några år.
Jag fördjupar mig i sångtexter och har fastnat för Så länge skutan kan gå av Evert Taube.
Särskilt dessa rader:
Och vem har sagt att just du kom till världen
För att få solsken och lycka på färden?
??
Så tag med glädje ditt jobb fast du lider
Snart får du vila för eviga tider
Men inte hindrar det alls
Att du är glad och ger hals
??-
Det är en rasande tur att du lever, min vän
Jag tycker det är en positiv text. En text som berättar om att man bör leva här och nu.
Det var kanske allt jag hade idag. Sov gott mina vänner. Må lyckan stå er bi.
Jag tycker också om snön och kylan. Landskapet blir så mjukt och mysigt på något vis. För tillfället är jag trött på både fysiska och psykiska utmaningar, men förr brukade jag ofta vinterbada. Jag har till och med badat på nyårsafton en gång, för det var ingen is just då det året.
Håller med om att det är en positiv text! Att inte ta saker för givna och kunna känna lycka fast livet inte alltid går som man vill, det är viktigt. Till viss del kan man påverka hur lycklig man känner sig genom att ha en positiv inställning, även om det såklart inte räcker alla gånger.
Tack så mycket! Det var en fin önskan och må lyckan stå även dig bi. ✨