Här samlas alla nattugglor!
Själv ska jag jobba alla mellandagar men det blir nog kanon det med 😃
Midvinternattens köld är hård,
stjärnorna gistra och glimma.
Alla sova i enslig gård,
djupt under midnattstimma.
Månen vandrar sin tysta ban,
snön lyser vit på fur och gran,
snön lyser vit på taken.
Endast tomten (och jag) är vaken.
🎅🏻🤪🎅🏻🤪🎅🏻🤪🎅🏻🤪🎅🏻🤪🎅🏻
Idag så vänder det! Vi går mot ljusare tider...alltså längre dagar! Så varje dag ända tills 21 Juni 2023 blir längre än den föregående dagen. Hur är det för er andra? Många sover ju bättre på vintern när nattmörkret är längre. Jag sover iaf längre. Inget väcker mig lättare än dagsljus...ja möjligen lite morgonpussar då, men det blir inget sånt längre som singel!
Just nu så stökas det lite Jul i min lägenhet. Knäck och Fudge är kokat och klart, all mat för veckan är inhandlad och har börjat med att laga en del också som står sig i kylen. Bl.a Rödlöksmarmelad (fantastiskt tillbehör till en massa olika rätter, inte bar på julen). Det blev ingen julskinka tyvärr, svenskbutiken här nere vill ha galet högt pris för skinkan, de är dessutom rätt stora, över 3,5kg så det blev inget av det. Men får käka skinka på Julafton på en krog i Playa del Ingles istället.
Däremot har jag köpt 2kg Argentinska rödräkor från en fiskebåt i hamnen i Las Palmas. Älskar skaldjur, och detta är favoriten av dem alla. Stora som Gambas men fasta i köttet som ishavsräkor. Har inte riktigt bestämt vad jag skall göra med dem, men de skall kokas i god lag först.
Inleder försök 308 att somna 😴
God jul på er! 🎅🏻🎄❄️ Jag försökte komma på om det finns någon fågel som är lite julig, med tanke på trådens fågeltema, och det fick bli pingviner 🐧 Så här kommer en liten pingvindans till er, dagen eller natten till ära!
">
Faktiskt juliga/vintriga gamla Disney-kortfilmer!
Tog en kvällspromenad nyss. Det var väldigt vackert ute! Ingen snö, men ett gnistrande täcke av frost överallt. Inte en människa så långt ögat kunde nå, vilket inte var så långt eftersom det var mörkt ute. En av fördelarna med att vara nattuggla, är att man ibland får ha världen för sig själv ❄️💫🌓
Hej,
Trots medicin har jag börjat vakna tidigt. Jag grubblar så mycket på vad jag ska göra i framtiden.
Har varit på arbetsintervju men vet inte om jag vill ha jobbet och vågar inte säga till min sambo.