FredrikLiksom skrev 2022-09-30 10:43:48 följande:
Jag vet inte faktiskt. Jag lider inte direkt av det så tror jag mår Bättre av detta än hur jag hade det tidigare. Jag har den här dygnsrytmen i släkten med faktiskt.
Tänkte på det där du skrev om kortisol till Madida, jag körde några månader med ketogen kost och kraftigt minskat kaffeintag för ett tag sen. Känns som min stressnivå återställdes och jag blev en hel annan människa. Kanske kan vara nåt att testa om du inte gjort det?
Nu börjar jag nog hamna tillbaks i stress igen så jag får nog ta en ny period snart. Detta har dock inte gjort från eller till på min sömn så det talar väl emot att det skulle hjälpa. Men kul att testa tyckte jag.
Googla Martina Johansson Next level biohacking om det låter intressant.
Tack för tipset! Ska kolla upp det och välkomnar verkligen alla förslag på hur jag kan få bättre sömn. Att dra ner på koffein är väldigt viktigt för mig att tänka på, för jag tål verkligen inte det. Jag reagerar så himla kraftigt och blir speedad i över ett dygn om jag dricker en enda kopp på förmiddagen. Egentligen borde jag inte dricka det alls, men har minimerat intaget till två gånger i veckan. Imorgon är en sådan dag! Längtar redan och ja, det kommer bli en nästintill sömnlös natt då ☕️ Idag vaknade jag för tidigt av att jag drömde att klockan ringde, men egentligen kunde jag ha sovit en halvtimme till. Jäkla skit! 😂 Vad skönt att du upplevde att din stressnivå återställdes av dieten och det kan absolut vara värt att köra en ny omgång! Synd att det gjorde varken från eller till med sömnen, men minskad stress är inte helt fel det heller.