Här samlas alla nattugglor!
Men sen är det kanske så att vi bara tror att vi är udda fåglar? Det kanske de flesta tänker om sig själv?
Intressant att läsa era svar på Fredriks fråga!
Jag känner igen mig i mycket. Framför allt i hur man förändras under livets gång. Tankar, känslor och kanske till och med personer jag såg upp till har bytts ut mot det motsatta. På sätt och vis har min personlighet vänts in och ut och det är mycket som har fallit på plats, men även tvärtom. Bitar jag trodde satt på rätt plats har börjat falla bort och jag måste sätta dem på plats igen. Förhoppningsvis på en ny och bättre plats. Livet är kanske inte högen av pusselbitar eller det färdiga pusslet, utan vägen dit. Att föreställa sig hur pusslet kommer att se ut när det är färdigt och fortsätta att flytta om bitarna tills man är nöjd eller i alla fall står ut med resultatet. Vissa bitar i mitt liv trivs jag med, andra inte.
Men jo, jag ser nog på mig själv som en udda typ. Jag har vissa beteenden som jag har lärt mig balansera upp med åren, så som min humor. Den kan vara väldigt vulgär och opassande, men nu kan jag likt en elefant balansera på en liten, liten spindeltråd och har på så vis blivit bra på att mingla. Om jag minglar för länge kommer dock de udda sidorna fram, så det gäller att skynda vidare innan bilen förvandlas till en pumpa och jag tappar glasskon på vägen ut 🎃
Sanningen om mitt innersta väsen får inte avslöjas för vem som helst, men med mina vänner kan jag vara mig själv 😉
Sedan är det nog så som ni skriver, att alla är udda på sitt sätt och det är svårt att veta var man själv befinner sig på normalfördelningskurvan 🤔
Jag instämmer i dina beskrivningar Och känner igen mig i det du skriver. Särskilt det här med mingel. Jag var tystnaden själv tidigare och var förmodligen ganska tråkig att ha att göra med, åtminstone på tillställningar där det inte var riktigt ok för mig att bli full. För med alkohol har jag alltid varit socialt framåt.
Nu behöver jag inte alkohol för det längre. Jag har blivit bra på det. Tyvärr har jag samma känsla som du, att jag blir för mycket efter ett tag. Men i veckan såg jag faktiskt en youtubevideo med tipset att avbryta konversationen när den är på topp, vilket jag tog till mig igår när jag var på midsommarbaluns med en massa främlingar. Kändes som att det blev rätt bra dem gångerna jag kom ihåg att göra det😎
Vem vill ha en veckomeny?
Om det är en veckas middagsrecept så får jag nog erkänna att jag inte har förmågan att genomföra sådant.
Jag körde Linas matkasse någongång med det rann ut i sanden.
Men det kanske inte alls är middagsrecept du pratar om?
När vi ändå är inne på djupsinnigheter!
Vi gör ju alla misstag, väljer fel väg, beter oss korkat emellanåt och gör ibland saker som blir fundamentalt fel i livet! Alltså, saker som var omvälvande och förändrade livet på vägen!
Vilka är era?
Berättar ni om era så berättar jag om mina! //
Vilka berättelser ni har!
Tänk vad många storys som går omkring där ute.
Inga fler som vill berätta om sig själva i tråden? Det är så himla intressant.
Det är häftigt det där med AI Aniiee. Jag känner mig som en relik som inte fattar nåt, jag som alltid hållit mig uppdaterad.
Ja shit. Svårt att föreställa sig utvecklingen de närmsta åren. Jag får nog sätta mig in i det här.
Jag befinner mig just nu på Stoolers breddgrader (tror jag) och det är ganska lätt att förstå suget efter värme.
Jag älskar Sverige men ibland känner jag längtan efter främst ett annat klimat men även andra saker som att allt inte är så jävla noga.
Jag kan älska det här med att känna doften av en cigarett eller det här skarpa rakvattnet folk här använder. Eller att dem cyklar mitt i vägen som vildar.
Eller att man kan köpa sprit i kvarterbutiken. Eller en kylskåpsmagnet med folk som har sex. Det är nästan så man känner sig lite generad. Kanske som en pingstvän skulle känt. Det är mina fördomar som pratar men ändå.
Första dagarna sitter man och blir förbannad för saker är ostrukturerat men efter ett tag fattar man att det är en själv det är fel på. Man är skadad av den svenska byråkratin. Missförstå mig inte. Jag älskar Sverige och vad dem som byggde landet. Jag vill inte att det ska försvinna men samtidigt är det så jäkla skönt att uppleva annat.