FredrikLiksom skrev 2022-10-27 04:07:27 följande:
Det är bra att klaga av sig så här på internet. ibland behöver man bara få ut tankarna. Du har ju sett mitt bloggande 😁
Hoppas du får sova ut idag!
Sant! Tack, natten till idag var faktiskt helt ok. Hoppas att du också fått sova 😊
Antigone skrev 2022-10-27 20:06:17 följande:
Åh! Jag känner verkligen igen mig i det du skriver! Precis så tänker jag varje kväll, men det slutar nästan alltid med att jag somnar väldigt sent i alla fall 😴 Vi två skulle behöva en avstängningsknapp! Den kunde sitta lite diskret bakom örat, där ingen skulle se den 😉 Men vad tråkigt att du inte får någon ordning på sömnen, i och med att det är så viktigt. Jag brukar också tänka att vila är bättre än ingenting. Två tips från mig som fungerar ibland, det är att lyssna på podd eller att läsa tills man stupar. Alltså tills man somnar med boken i handen. Sedan blixtsnabbt lägga undan den och somna om. Det är helt okej med klagoinlägg! Den här tråden får gärna vara lika upp och ner som vår sömn 😅 Själv har jag varvat bra och dåliga nätter på sista tiden! De två senaste nätterna har jag sovit 3 timmar och 8 (!) timmar. Tycker nog att de bra nätterna blir fler och fler. Eller, det är jag säker på att de blir. Nu håller jag tummarna stenhårt för dig i natt och hoppas att det hjälper!
Skönt att man inte är ensam, även om jag så klart inte önskar dessa sömnproblem till någon annan 😴 Åh, ja! En avslappningsknapp. Tror du är något på spåret där, hittar du en så vill jag också ha! Haha 😁
Jag är nog lite konstig men jag blir inte det minsta trött av att läsa, snarare tvärt om 😅 Men jag har alltid på någon lagom intressant podd med sleep timer när jag inte kan sova. Dels för distraktionen från mina egna tankar men också för "sällskap". Det där med blixtsnabbt somna om relaterar jag verkligen till. Om jag vaknar på natten så får jag absolut inte gå upp eller göra något, då är det omöjligt att somna om. Bara vända mig om och blixtsnabbt somna om igen.
Tänk om en kunde få 8 timmar sömn varje natt. Vilken dröm 🤩 Tack, jag fick faktiskt 7h natten till idag, så inte allt för illa. Hoppas på fler bra nätter för oss båda nu!