Här samlas alla nattugglor!
Kära internetvänner,
Jag har, efter en barrunda, vaknat upp med en sjuhelsikes ångest. Jag vet att jag alltid gör det efter att ha druckit minsta lilla så att jag ändå tillåter mig själv att dricka gör att självföraktet slår i taket.
Det är inte så att jag beter mig illa eller säger elaka saker på fyllan men ändå kommer de här känslorna till mig varenda gång. Sen finns det så klart triggers jag sagt som förstärker det, till exempel att jag skvallrat om någon eller liknande. Jag har för mig själv ganska strikta levnadsregler vilket gör att jag dömer mig själv rejält hårt när dessa bryts.
Jag vet att det här inte är någon problemtråd och jag kan känna nu när jag skriver detta att det kanske inte passar eftersom jag inte vill belasta er ytterligare med mina problem, vilket jag också dömer mig själv för. Men jag har liksom ingen annan plats att få sätta det på pränt.
Jag misstänker att det är något kemiskt i hjärnan som gör att det blir så här efter intag av alkohol. Det är precis som att hjärnan ska ta igen allt den missat när den varit lite frånkopplad en stund.
Vid författandet av det här inlägget ser jag att du redan fått ett givande svar. Jag tror dessutom att du har god förmåga till självreflektion.