Här samlas alla nattugglor!
Och nu ligger jag här igen och glor. 😬
Får skärpa mig med det här ☺️
Fler än jag som regelbundet använder melatonin stolpiller för att kunna somna ?
God morgon!
I natt har jag sovit gott även om jag var vaken ett par timmar mitt i natten, FredrikLiksom-style.
Nu ska jag städa, dricka kaffe och lyssna på musik.
Jag önskar er alla en fin lördag (ja även du som aldrig skrivit i tråden) samt att Eurydikes migrän är long gone.
Det är nu 58 inlägg kvar till #1000. Be there or be square.
Pannkakor är ju en helt fantastisk uppfinning. Hur gick det till tror ni? Tankarna drar iväg till upptäckten av antibiotika och misstaget som ledde till det.
Spillde man lite av sin påbörjade baksmet på sin vedeldade spis och insåg storheten?
Jag vet inte. Men gott är det. Och jag har alltid kunnat äta mest av alla. Nåt ska man ju vara bra på.
Och jag åt mina hos farmor. Jag saknar de där krispiga kanterna och smörsmaken från stekningen som bara kan uppstå i en stekpanna som varit med i några decennier i kombination med en åratal av erfarenhet av matlagning.
Det låter som du tänker utanför boxen när du gör dina pannkakor. Det låter gott 😀
Blinier är ju en variant också, det görs på bovetemjöl, finns även med potatis och morot och sådant, recepten kan variera lite, ett med löjrom finns också bland annat. Lite mindre och tjockare än vanliga pannkakor. Länge sedan jag åt det.
Det där ser gott ut.
Trevlig helg!😃
Jag har sovit större delen av dygnet i flera dagar då jag varit sjuk, så nu när febern börjar gå ned är jag plötsligt pigg vid den här tiden på dygnet. Är jag en temporär nattuggla då?