Inlägg från: fultextad användarhandbok |Visa alla inlägg
  • fultextad användarhandbok

Här samlas alla nattugglor!

Eurydike skrev 2024-04-09 21:16:41 följande:
    Vad bra ändå att du får förkänningar innan det händer! Fast det kanske du inte alltid får och förkänningar kan säkert vara nog så obehagliga. Hoppas det går bra hos neurologen och att du får svar på alla viktiga frågor! Hmm ja, det känns som det skulle påverka ditt liv väldigt negativt att inte kunna ha båt, så det borde ge dig vind i seglen att prova medicinen. Men jag är faktiskt onormal på samma sätt. Vitaminer kan jag vräka i mig flera nävar i taget, men är det mediciner blir jag genast misstänksam. Misstänker att det ligger något kontrollbehov bakom. En så liten sak som att gå till tandläkaren kan bli stor. Jag är väldigt noga med mina tänder och har aldrig haft hål. Idag slipade tandläkaren på en tand, eftersom den var vass, och jag tyckte inte alls om det. Om någon ska röra mina tänder måste de få noggranna instruktioner om hur det ska gå till 😅
    Hoppas att du mår bättre nu. Förkänningarna är kusliga, kanske rentav hemska. Först rusar tankarna, som att man inte känner igen dem, det påminner lite om panik fast i huvudet, syn och hörsel förändras, som att avstånden förändras bland annat, och något mer jag inte riktigt kan beskriva begripligt med ord på rak arm. Och allt det som en blixt från klar himmel, helt oförberett. Då vet jag att jag har några sekunder på mig att lägga mig ner. Tack! Ja, båt är ju härligt, det är ansvar också, speciellt gentemot andra, det var väl inte riktigt svar från neurologen som övertygade mig att faktiskt ta medicinen som det känns nu åtminstone.

Haha se där, där är vi lite lika! Tandhygien är noga för mig med, tänder och händer är som prio ett om man ändå måste välja skulle jag tro. Att gå till tandläkaren är ingen lätt sak. Har du som tandläkarskräck, eller är det känslan av kontrollförlust överlag? Inte för att jag snokar! 
    Eurydike skrev 2024-04-14 00:08:14 följande:
    Nu är jag nästan helt frisk! Förstår verkligen att de är både kusliga och hemska. Att man har så lite tid på sig när det väl händer och att det kan komma över en från ingenstans. Det låter verkligen obehagligt. Intressant beskrivning av hur det går till och trots att jag försöker så kan jag inte föreställa mig hur det känns. Det närmaste jag kan komma är nog känslan precis innan man svimmar. Jag har gjort det två gånger och vaknat efter några sekunder igen, kanske av smällen efter att jag har slagit i golvet. Båda gångerna fick jag någon form av förkänning. Första gången förstod jag inte alls vad det handlade om och andra gången hann jag tänka att jag var tvungen att lägga mig ner innan jag svimmade. Sedan ramlade jag rakt ut genom dörren och svimmade 😵?💫 Så på så vis kan jag förstå känslan av att man tappar kontrollen över kroppen och det måste verkligen vara hemskt. Du får fortsätta att fundera på hur du vill göra med medicin eller ej!

Ja, tand och handhygien går kanske hand i hand eller tand i tand? Bra att du är noga! Egentligen har jag inte tandläkarskräck alls, för de brukar vara snälla, men jag tycker inte om att de INTE berättar vad de gör innan de gör det. Om jag skulle ha slipat till min tand så skulle jag ha kommit med en mycket detaljerad skiss och beskrivning av hur det skulle gå till. Jag tvivlar på att någon tandläkare vid sina sunda vätskor skulle ha tagit sig an den uppgiften. En millimeter för lite eller för mycket tand, är skillnaden mellan himmel och helvete. Jag tror inte alls att du snokar, men det hade varit lite spännande om du var en hemlig agent som samlade information om medlemmarna här på Familjeliv 🥹
    Det var trevligt att läsa, kry och frisk, eller åtminstone nära. Alltså den där beskrivningen lät nog riktigt kuslig! Jag vet ju inte hur du kände just då, men nog är det lite liknande, en förkänning och sedan medvetslös ett tag. Hoppas att du inte skadade dig i fallet åtminstone. Ja, så är det, nu ligger bollen hos mig och jag har liksom blivit erbjuden hjälp. Men nu är det en hel del annat här med tyvärr.

Nog är det så! Då förstår jag, där är vi lite olika, jag vill just inte veta vad de ska göra eller vad de använder för instrument. Haha, det hade varit som en fin skiss, gärna en teknisk skiss att överlämna till tandläkaren, riktigt fint att få positiv respons på den med. Jag är nog ganska ospännande och dessutom har jag inte varit speciellt diskret heller med vem jag är. Å andra sidan har jag inte skrivit något speciellt kontroversiellt heller. Fast vänta nu lite, nog är jag väl agent, åtminstone i meningen fultextad skrev texten. Åtminstone språkligt, med reservation att jag kan ha fel.Solig
    Eurydike skrev 2024-04-17 21:18:53 följande:
    Ja, det är läskigt när man blir medvetslös så plötsligt! Det finns risk att rädslan för att det ska hända påverkar livet i det stora hela på så vis att man känner att man alltid måste vara beredd på ett anfall, men nu gissar jag bara. Nej, jag skadade mig inte i fallet, men svimmade invirad i ett badlakan och råkade visa snippan för min mamma 😅 Jag hade hellre slagit mig lite lagom hårt och ja, jag struntar i att hon redan sett den hundratals gånger när jag var babis. Det är inte samma sak 🙈 Men det är länge sedan nu, så jag har oftast förträngt det och det har förhoppningsvis mamma också 🙃 Du får fundera på hur du ska göra och lycka till med det andra, oavsett vad det är!

Jag förstår precis! Hos tandläkaren vill jag veta exakt vad som pågår, men om jag ska ta blodprov då är jag mer som du. Jag vill bara att de gör det de ska, utan att prata så mycket om det. Tyvärr har jag fina och stickvänliga blodådror i mina armveck, vilket de förtjust påpekat varje gång jag tagit ett blodprov. Vilka fina ååådror du har och vilken stor mun du har? Sorry, det där på slutet var visst hämtat från Rödluvan! En språklig agent låter inte så skrämmande, men spännande 😎 Hur går det med din tråd om budskap, förresten? Jag har inte sett till den på ett tag 🤔
    Om du visste hur träffsäkert det där var, eller ja, efter att du läst det här vet du det. Man känner efter, var det där normalt, kändes det lite annorlunda där? Nej, det var nog inget, och så där. Ja alltså, jag tänker som så, att en ofrivillig blottning hade jag åtminstone inte brytt mig om med tanke på situationens allvar. Fast det är ju lätt för någon annan att påstå, efteråt kan man ju skämmas ändå om något sådant har hänt. Tack så mycket!

Blodprov är också läskiga, bäst är att blunda eller att ha en mössa som man kan vika ner över ögonen. En gång tog det lång tid och jag undrade hur många rör de tog egentligen, det var tyst en liten stund, sedan svarade hon att åtta rör, ibland är det bättre att inte fråga. Haha, jo men just så! Det är för att det ska gå lättare att ta blodprov! Stor mun har jag så att jag kan protestera bättre när de ska tas! Nå ja, jag tror att det kallas agent rent grammatiskt, fast jag är väl ganska hopplös på grammatik. Kul påminnelse, jag uppdaterade den faktiskt!
    Anonym (x) skrev 2024-05-02 01:01:36 följande:

hej, nattugglor. låt mig ventilera 

jag har börjat förstå att min anknytning är otrygg - ambivalent och så känner jag mig just nu. ful och jobbig. 

relationer har en tendens att få mig att må så här uselt. vad är poängen. ska tilläggas att jag är långt från i en relation. det kanske bara är i min korkade lilla skalle som jag tänker att han ens gillar mig eller tycker att jag är ett dugg attraktiv 

jag känner mig så ensam

Hej, det här är förstås lätt att skriva och svårare att efterfölja, men jag är inte så säker på att det är framgångsrikt att börja identifiera sig ambivalensen, eller med önskningar om något man inte är. Visst ska man arbeta för att uppnå viktiga önskemål, inte bara passivt stå bredvid och se på, men förstör inte för dig själv genom att nedvärdera dig. Att bygga exempelvis önskningar på självnedvärdering kommer att generera mer av den varan och allt vad det innebär. Lycka till.
    Eurydike skrev 2024-05-04 21:28:20 följande:
    Ja, nu vet jag det ☺️ Jag kan känna igen mig lite från mina svimningar, men också från när allergin var som värst och jag fick allergichocker. Nu hände det ju alldeles nyligen med näsan som svullnade igen på ett väldigt smärtsamt sätt, men tidigare kunde det hända flera gånger om året. Då blev jag överdrivet uppmärksam på kroppens signaler, för att jag var rädd att det skulle hända igen. Så här långt efteråt känns den ofrivilliga blottningen lite komisk, men just då var det det värsta med det hela. Jag var tonåring och skulle ha beskrivit det som sjukt jävla skämmigt 🥹 Men nu förtränger jag det igen!

Jösses Amalia! Åtta rör med blod 😱 Jag skulle ha blivit som en slajmhand i kroppen och glidit av stolen och ner på golvet. Ska komma ihåg att aldrig ställa den frågan! Vilken tur då att du har stor mun, det har jag med. Aha! Jag misstänkte att det var någonting åt det hållet, men var inte helt hundra på det 😊
    Allergichocker låter riktigt allvarligt, även fast det kan vara lokalt. Säkert känner man sig riktigt utsatt då det händer. Svårt också att släppa på associationer till tidigare händelser. Det är ju också en fördel, eftersom vi vet att undvika vissa företeelser och händelser som helt enkelt är ogynnsamma för oss. Tyvärr så kan associationerna bli så starka att de spiller över på annat, som att just bli överdrivet uppmärksam och tänka om det händer. Kanske att du har någon medicin att ta till om det sker? Nå jo, inte så att man vill blotta sig heller, speciellt inte i en situation då man redan är utsatt på annat vis. Förtränga eller förneka utan att tveka fungerar nog också ibland!

En del saker lönar sig just inte att fråga, det var många prov som skulle tas, kan vara bra att tänka på ibland! Stormunnad är jag mest då det gäller att argumentera emot, vid behov och om det finns utrymme och lönar sig, desto mer småmunnad hos tandläkaren. Fast det här med grammatik och jag är ingen väldigt bra kombination, så jag ska inte säga helt säkert, men jag tror åtminstone att det ska vara så. Hade ni mycket språk i skolan och så? Vi hade modersmål, det andra inhemska och engelska. Fast det mesta har åtminstone jag lärt mig utanför skolan skulle jag tro, åtminstone det icke-grammatiska skulle jag tro då.
    Eurydike skrev 2024-05-06 19:21:26 följande:
    Och jag glömde skriva att jag såg att du uppdaterat tråden! Fast jag misstänker att du redan visste att jag visste det, eftersom jag skrivit i den 😅✏️
    Jo dåSolig Ska fortsätta vid tillfälle!
    FredrikLiksom skrev 2024-08-08 21:33:33 följande:

Hej på er. 

Det har gått 3 månader och tråden är död. Det var väl sorgligt. Men men, så kan det gå.

Jag hoppas ni mår som ni förtjänar, vilket jag tror betyder att ni mår bra. Jag mår bra. Jag tampas som vanligt med mina i-landsproblem och nu njuter jag av augustivädret.

Det har inte hänt så mycket annars. Vardagen gör mig uttråkad och jag har svårt att hitta stimulans på andra ställen än jobbet. Vilket leder till att jag jobbar för mycket och mår dåligt pga det. Men jag har det bra ändå. Det är det härliga med livet. Att det blir lite bättre ju äldre man blir. Sen kanske ryggen värker ibland och påsarna under ögonen blir större men det finns något fint i det med.

Jag funderar på om Fultextad börjat med medicin eller om det kanske till och med inte behövs.

Jag funderar på Eurydike fortfarande är igång med skulpturerna och om hon i så fall gjuter dem eller gör dem i lera eller vad som helst. 

Jag funderar på hur länge SweeneyTodd hängde med i tråden innan hen hittade något bättre.

Må väl och våga er på det ni drömmer om. Om det inte är olagligt då. 

Hej! Så trevligt att se ett inlägg från dig. Vad skulle du vilja finna mer stimulans i mer, och vad kan du finna det i? Åldrandets poesi, ryggkotornas förnimmelse om ett liv i strävan, det är fint. Jag fyller snart år, 24 nu i mitten av månaden, blir gammal och vis, nå ja, vis blir jag nog aldrig, kanske inte riktigt gammal heller, vem vet. Medicinen hade mycket biverkningar, sämre tankekapacitet bland annat, fast det kanske hade märkts haha! Istället har det tillkommit andra prövningar som är under utredning, som verkar diktera villkoren ganska mycket. 

Till hösten ska jag studera, kanske få lite vettigt gjort! Hade ett kortvarigt arbete som slutade, så nu har jag mest drällt omkring, ägnat mig åt debatterande, läsning, suttit nere vid havet och så. Har varit lite jobbigt att gå dit och ta sig hem igen. Hoppas att du har tagit vara ordentligt på sommaren!
    Eurydike skrev 2024-08-09 01:47:39 följande:
    Btw här är mitt nya nattlinne 😉
    Helt snitsigt nog! Jag har inte ägt ett nattlinne på flera år, men det där var ju inspirerande.
    Eurydike skrev 2024-08-09 21:01:42 följande:
    fultextad användarhandbok skrev 2024-08-09 20:48:14 följande:
    Helt snitsigt nog! Jag har inte ägt ett nattlinne på flera år, men det där var ju inspirerande.

Tyvärr måste jag ?erkänna? att det inte är mitt nattlinne, utan drottning Kristinas festklänning (tror jag det var) ☺️ Men jag håller med om att det är snitsigt! Fast om jag använde det som nattlinne så skulle det förklara mina sömnproblem. Jag sover på sidan och den där klänningen är typ 3 meter bred 💃
    Nå ja, kanske lika så bra om du är sidosovare, här är en till! Det är ganska brett faktiskt, att komma in genom dörrar och sådant låter sig inte göras helt enkelt i så fall. Kan tänkas att den hålls ut med någon sorts ställning, något ståltrådsbaserat eller så.

....

Ni kan nog ut och simma ännu i både september och första hälften av oktober, hela simstranden har man för sig själv och det kan vara helt skönt. Speciellt om det finns bastu i närheten. 
    FredrikLiksom skrev 2024-08-10 23:07:11 följande:

Tack! Jag vet inte var jag kan finna stimulans. Jag är nog en rastlös själ. I ungdomen bedövade jag rastlösheten med alkohol och skräpmat, inte alkoholism alltså utan bara vanligt festande men sen kom barnen och hag insåg att alkohol kanske inte är så himla kul som jag trodde.

När ungarna var små hade jag ju ingen tid över och hann inte tänka på min rastlöshet. 

Nu sitter jag här och är lika gammal som dig, åtminstone om man tar siffrorna i annan följd, och känner att jag vill uppleva mer grejer. Så länge tid finnes. 

Jag kom aldrig iväg på den där seglarkursen. Det var lite synd men det blir sommar snart igen.

Jag hoppas det funkar för dig med hälsan. Jag tror inte försämrad tankekapacitet är så farligt för dig. Jag har en känsla av att du ligger ganska mycket högre än genomsnittet i tankekapacitet.

Kul att du ska studera. Det är något jag tycker mycket om även om jag aldrig gjort det på riktigt. 

Det låter som att du tagit vara på sommaren. Sitta vid havet låter härligt. Själv är jag dålig på att ta tillvara på nuet. Jag lever ofta 10 år framåt i tiden. Vilket är puckat. Det är nog därför jag blir så rastlös. Jag blir aldrig nöjd 😃.

Jag vet inte alls mycket om festande, men kanske var det bara mer än alkoholen som lockade? Det sociala, känslan, atmosfären, förhoppningar och sådant. Bara hur jag tänker mig att det skulle kunna vara. Kanske är det svårt att friställa de olika delarna om de är tätt sammanhörande.

Ja, upplevelser är egentligen allt vi har att tillgå. Segling gör du helt rätt i att prova på.Solig Där finns mycket att hämta, jollesegling kan vara nog så roligt, men ganska utmanande. Eller att se då solen går ner och stjärnhimlen tänds över öppet hav och vattnet stänker kring fören. Det är verkligen upplevelser.

Tack så mycket för dina fina ord! Jag tänkte mer åt andra hållet, att det just inte skulle göra någon skillnad om den inte är så skarp från början, haha! Känseln i fötterna är förändrad, lite uppåt i benen med, kan inte gå så långa sträckor längre, varit trött ofta och så.

Nå, säkert har du mycket mer kunskaper än jag även utan studier. Jag sökte till några olika alternativ och valde sedan att ta mig an en utbildning inom trädgårdsbranschen, finns mycket spännande där.

Spekulerar bara helt fritt, men att leva längre fram i tiden kanske dels är ett hopp som man lägger i något man inte har och på så sätt sätter man upp ett nytt mål och en ny strävan. Samtidigt kanske man också då kommer undan den tristess eller vad som än råkar finnas i nuet. Å andra sidan, framtidsplaneringar är också förpassade till nuet. Man får nog skilja på klocktidens nu och det mentala nuet. Ibland är det som skönt att bara luta sig tillbaka i varandet, det fungerar ibland vid havet, titta långt, slappna av. Gärna då det regnar.
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!