FredrikLiksom skrev 2024-08-10 23:07:11 följande:
Tack! Jag vet inte var jag kan finna stimulans. Jag är nog en rastlös själ. I ungdomen bedövade jag rastlösheten med alkohol och skräpmat, inte alkoholism alltså utan bara vanligt festande men sen kom barnen och hag insåg att alkohol kanske inte är så himla kul som jag trodde.
När ungarna var små hade jag ju ingen tid över och hann inte tänka på min rastlöshet.
Nu sitter jag här och är lika gammal som dig, åtminstone om man tar siffrorna i annan följd, och känner att jag vill uppleva mer grejer. Så länge tid finnes.
Jag kom aldrig iväg på den där seglarkursen. Det var lite synd men det blir sommar snart igen.
Jag hoppas det funkar för dig med hälsan. Jag tror inte försämrad tankekapacitet är så farligt för dig. Jag har en känsla av att du ligger ganska mycket högre än genomsnittet i tankekapacitet.
Kul att du ska studera. Det är något jag tycker mycket om även om jag aldrig gjort det på riktigt.
Det låter som att du tagit vara på sommaren. Sitta vid havet låter härligt. Själv är jag dålig på att ta tillvara på nuet. Jag lever ofta 10 år framåt i tiden. Vilket är puckat. Det är nog därför jag blir så rastlös. Jag blir aldrig nöjd 😃.
Jag vet inte alls mycket om festande, men kanske var det bara mer än alkoholen som lockade? Det sociala, känslan, atmosfären, förhoppningar och sådant. Bara hur jag tänker mig att det skulle kunna vara. Kanske är det svårt att friställa de olika delarna om de är tätt sammanhörande.
Ja, upplevelser är egentligen allt vi har att tillgå. Segling gör du helt rätt i att prova på.
Där finns mycket att hämta, jollesegling kan vara nog så roligt, men ganska utmanande. Eller att se då solen går ner och stjärnhimlen tänds över öppet hav och vattnet stänker kring fören. Det är verkligen upplevelser.
Tack så mycket för dina fina ord! Jag tänkte mer åt andra hållet, att det just inte skulle göra någon skillnad om den inte är så skarp från början, haha! Känseln i fötterna är förändrad, lite uppåt i benen med, kan inte gå så långa sträckor längre, varit trött ofta och så.
Nå, säkert har du mycket mer kunskaper än jag även utan studier. Jag sökte till några olika alternativ och valde sedan att ta mig an en utbildning inom trädgårdsbranschen, finns mycket spännande där.
Spekulerar bara helt fritt, men att leva längre fram i tiden kanske dels är ett hopp som man lägger i något man inte har och på så sätt sätter man upp ett nytt mål och en ny strävan. Samtidigt kanske man också då kommer undan den tristess eller vad som än råkar finnas i nuet. Å andra sidan, framtidsplaneringar är också förpassade till nuet. Man får nog skilja på klocktidens nu och det mentala nuet. Ibland är det som skönt att bara luta sig tillbaka i varandet, det fungerar ibland vid havet, titta långt, slappna av. Gärna då det regnar.