Eurydike skrev 2023-01-26 07:24:21 följande:
Känslan när de börjar renovera lägenheten under kl 7 och man själv är en nattuggla 😱😵🦉
Man avskyr när sånt händer! Men du överlevde!
Stooler skrev 2023-01-26 12:24:37 följande:
En lite ovanlig natt! Somnade som vanligt runt 02:00, omgivningen där jag bor är rätt lugn med få störande ljud men inte denna natt. 03:30 vaknade jag av blåljus och tjutande sirener. Fick för mig att det måste var ett större pådrag men nu på morgonen så visade det sig vara en ambulanshämtning av en astmatiker. De har sinne för drama här kan man lugnt säga.
Somnade om för att vakna igen 05:10 av ett ljud som kändes välbekant men obestämt. Låg med öppna ögon ett tag för att hoppas höra det igen för identifikation men hann slumra till innan ljudet återkom. Det lät som spädbarnsskrik! Jag hann höra det ett par gånger till innan jag förstod att det var en av otaliga katter som huserar i området. Men ljudet var så likt det mina döttrar avgav när de var små (jag vaknade tom före deras mamma) att jag troligen vaknade reflexmässigt av det!
Somnade om igen men blev väckt 08:10 av samma ljud som Eurydike, renovering! En granne kaklade av sitt badrum med maskin, den som hört ljudet vet vad jag pratar om. Det var bara att inse att någon mer sömn skull det inte bli så det var bara att sömndrucken vackla iväg till köket för att fixa morgonkaffet.
Nu har jag tvättat en maskin, hängt allt på balkongen, konstaterat att det är aningen blåsigt idag men +21 på termometern och molnfritt. Lyssnar på Fleetwood Mac i lurar medan min granne fortsätter att hacka sitt badrum i bitar. Men runt 12:00 (Svensk tid 13.00) är det siesta! Hoppas få en power-nap så man kan sova ikapp lite...
Låter inte helt optimalt, förutom att du har det varmt, ljust och skönt där! Jag funderar ibland från och till om jag skulle göra samma sak en dag.