Stooler skrev 2023-01-30 23:47:56 följande:
Tänkte bara att jag inte kan undanhålla er en lite halvrolig sak som hände mig i lördags! Laddade ned en sån "Stegräknare" till telefonen i förra veckan. Anledningen främst att jag tyckte det kunde vara kul att veta hur mycket jag rör på mig här nere. Jag dumpade bilen för några månader sedan och har 2 bra källor för mat osv inte allt för långt bort. Så därför går jag ganska mycket.
I lördags var jag inbjuden till en fest i Playa del Ingles och jag tog bussen ned på byn. Har en dryg kilometer till hållplatsen och lika långt från avstigningen till festen. Kvällen avslutades med en efterfest en bra bit bortanför allfartsvägarna, Taxi dit men promenad tillbaka till PdI ett par km för att hitta en taxi. Jag räknade ut att jag borde ha gått nånstans runt 6 km under hela dagen, men när jag kollade på Söndagsmorgonen hade jag enligt stegräknaren tagit sammanlagt 11 steg, gått 8 meter och förbrukat 2,4 kalorier.
Vid när närmare kontroll, hade jag missat att kalibrera accelerometern i telefonen!
Jag var inte direkt berusad på kvällen+natten men jag tänkte det kanske var antalet "snedsteg" den räknade?
Snopet! 😂 Men ja, det var nog antalet snedsteg tror jag! Då hann du med rätt många ändå på en enda kväll 🤔 Bra idé att dumpa bilen! Jag går och cyklar jämt, så jag kanske också borde skaffa den där appen för att hålla koll. På så vis får jag mycket vardagsmotion och när jag är ledig, då är det semestermotion som gäller. Ofta är mina semestrar inte särskilt vilsamma, utan består av att jag ska göra något jobbigt. Det började redan när jag var liten, med att jag och min syster skulle gå till Öland 😅