Här samlas alla nattugglor!
Eurydike skrev 2024-02-05 23:16:38 följande:
Det har varit mycket den typen av resor. Dålig utrustning och ännu sämre planering, men ett gott humör och äventyrslust. Maten har varit alltifrån äcklig till ljuvlig. Egentligen har den inte ens varit ljuvlig, men en flottig pizza smakar bra när man har promenerat en hel dag. Marmelad och makaroner är dock alltid en äcklig kombination, oavsett motion. Tiveden är väldigt vackert! Dit gick min första semester. Jag cyklade och tältade längs vägarna, för jag ville se de röda näckrosorna. Kul att du fick lära dig något nytt och besök Tiveden om du har vägarna förbi någon gång! Det är trollens och älvornas hemvist 🧌Jag lider inte av någon av de mer utbredda rädslorna. Istället är det vårtbitare och speglar som får mitt hjärta att slå hårt. Har du någon ovanlig rädsla, förutom att du undviker fulla människor i grupp (vilket nog är ganska vanligt)?
Det var lite mer udda! Är det för att de kan bitas? Speglar är kanske för att man ser sin spegelbild, speciellt lite på avstånd och i dunkla rum och ett kort ögonblick tar det för en annan persons närvaro som man inte har varit beredd på? Efter en olycksincident för länge sedan är jag rädd för att få i mig substanser som påverkar medvetandet i högre grad. Också rädd för okontrollerade ljud från människor på tider och platser då det ska vara lugnt. Här är lugnt, men det är väl två kanske också lite avvikande saker att vara rädd för.