Här samlas alla nattugglor!
Eurydike skrev 2023-01-19 23:05:07 följande:
God afton kära du!Skönt att du gör dig själv stolt 🤩 Att sluta klanka ner på sig själv borde nog många bli bättre på, samt att inte jämföra sig med andra. Shit happens. Liksom. Är en bra inställning! Är det därför du heter FredrikLiksom? 😉
Jag är tacksam för att jag har börjat backa i relationer som inte känns bra, oavsett sort. Plus att jag har utveckla en förmåga att tro på mig själv, även om andra tror att jag har fel. Då menar jag inte att jag alltid måste ha rätt, utan att jag har rätt till min upplevelse av saker och ting.
Förbättringspotentialen som jag har är att jag måste bli bättre på att vara ensam. Att kunna trivas i mitt eget sällskap. Annars behöver jag bli bättre på att fokusera på en sak i taget, istället för på alla saker samtidigt. Brukar likna det vid att försöka jonglera med för många bollar. Tar man in en extra boll, så kan det hända att man tappar allihop.
Det är en bra egenskap det där att backa när nåt känns fel. Jag har alltid hållit folk på avstånd så får inte dem problemen riktigt dock. Men det är ju inte bra att alltid hålla distans, det är väl ett av mina problem.
Att tro på sig själv är helrätt. Andras råd eller input är ofta bra men anpassade för dem. Man måste ju hitta sin egen väg.
Jag är bäst på att vara ensam. Jag måste jobba på motsatsen. 😂
Men missförstå mig inte. Att jag håller folk på avstånd och är bra på att vara ensam är inte lika med att jag är eremit. Jag har familj. Och dem håller jag så klart inte på avstånd.