Här samlas alla nattugglor!
Nu tycker jag att man undrar var Fultextad befinner sig.
Nu tycker jag att man undrar var Fultextad befinner sig.
Tjenare alla ugglor.
Jag kan inte somna. Men det visste ni säkert redan. Var är alla? Det är så lugnt i tråden.
Jag får helt enkelt ta upp ett random ämne för att försöka få igång en diskussion.
Har ni gått hos psykolog? Det har jag. KBT i ca 10 timmar. Sen fick jag inte komma mer för jag var för frisk eller nåt. Men det gör inget. Det hjälpte mig mycket dem där timmarna. Jag fick ett sätt att hantera livet på som jag nog anammat i olika grad beroende på problemområde.
Nu sitter jag och funderar på att skaffa en coach. Jag är ju vansinnigt intresserad av självförbättring och älskar citat och och klämkäcka budskap. Jag skriver inte carpe diem på väggen men jag älskar att höra det. Jag vet att det ses som lite larvigt men det skiter jag i. Det funkar. Alla de där budskapen inspirerar.
Ok. Nu är det din tur. Vädra dina tankar.
Nu har jag latat mig tillräckligt, i morgon far jag med tidiga vindar som verkar komma från sydväst. Så jag lämnar er ett tag igen, men det var riktigt fint att skriva några rader med er. Ta hand om er, och all lycka till er, så ses vi igen!
Jag rör mig snabbt. Målinriktat men med ögon i nacken och periferin bevakad. Insikten dimper ned som en uppenbarelse. Varför rör jag mig alltid som att jag är sen? Som att livet hänger på det? Jag inser att jag har höga axlar och bålen spänd.
Det är som att tankarna får luften att gå ur mig. Kroppen drar ihop sig och jag stannar upp. Jag översköljs av trötthet och faller nästan ihop. Hade gråten varit min följeslagare så är det precis nu den hade kommit. Jag är såå trött.
Jag får tillbaka fattningen och bygger tempo igen. Ljudboken avancerar framåt i örat. Jag inser att jag inte hört något som sagts på de 10 minuter jag vandrat. Det är alltid så när jag går hem från jobbet. Hjärnan är på högvarv och jag kan sällan ta in berättelsen jag har i örat.
Men se mig inte som ett svagt människovrak. Det är kanske så många uppfattar mig i verkligheten också men jag tycker tvärtom. Jag är handlingskraftig och stark. Löser alltid mina problem effektivt och målinriktat.