Inlägg från: Anonym (Fredrik Liksom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fredrik Liksom)

Här samlas alla nattugglor!

Eurydike skrev 2023-01-22 00:56:27 följande:
    Det låter som en bra plan och ruggigt lik min! 😅 Men jag varvar nog med att titta lite på Jerusalem också. Jag har sociala medier, men är inte särskilt aktiv där och desto mer aktiv här. Sov så gott nu! ✨
    Jag somnade 🥂😎👍🏼.

Nu ska vi se om jag har samma tur idag.

(För info: Testar om jag kan ha mitt vanliga nick som anonym signatur. Om nån undrar.) 
    Eurydike skrev 2023-01-24 16:06:40 följande:

Idag var jag ute och lunchade och drack koffeinfritt kaffe ☕️ Det är min livlina om jag blir sugen på kaffe, så det får jag dricka. Än så länge är läget stabilt på kaffefronten 😅 Jag är glad att jag gjorde det till ett nyårslöfte att sluta! ✨

Nice! Jag tog faktiskt te istället för morgonkaffet idag. Kändes bra. Jag ska försöka dra ner även jag. Har haft en kaffetopp sista tiden.

Koffeinfritt är helt ok faktiskt. Men det finns inte på jobbet. Kanske får ta med mig 🤔
    Eurydike skrev 2023-01-25 19:59:09 följande:
    Det är intressant att fundera över vad man använder tråden till. En tråd kan ha många användningsområden. Förutom att sy med den, så kan den vara ett fiktivt rum att befinna sig i. Den här tråden använder jag inte för att tänka högt i, även om jag gör det många gånger, utan för att få lite trevligt sällskap på arbetsdagen och natten. Att driva egna företag är ganska ensamt. Det är en av nackdelarna. Dessutom tränar jag på att vara ensam just nu, vilket jag inte är van vid. Då passar det utmärkt att komma in här i fika/mysrummet och prata några ord under dagen, för att sedan glida över i mer eller mindre filosofiska funderingar när natten smyger sig på 🤔🌙

Ja förutom mina höga tankar och blogginlägg så servar tråden mig på samma sätt som dig. Det är nog den trevligaste tråd jag varit med om. 

Vi måste vara rädda om den 😃

Hej alla vänliga människor. 
    När ni läser detta så stanna upp några sekunder och tänk på en sak ni är tacksamma för just nu.

Sov gott, vakna utvilade.

Det är faktiskt lite oklart om det verkligen är jag

Eurydike skrev 2023-07-11 20:51:01 följande:
    Grattis till segern, vem du än är! 🥳🤩🏆
    Tackar 🙏
    Eurydike skrev 2023-07-11 20:55:33 följande:
    Något kanske gick fel om du teleporterade dig hit från tråden om AI-konst 🤖 Jag gjorde det igår och har känt mig lite konstig sedan dess, som mig själv men ändå inte 👽
    Ja så kanske det var?

Får ta det lugnt med AI framöver tror jag.

Apostrofen blev frågetecken.

FL get your tecken straight.

Aniiee skrev 2023-07-27 11:06:09 följande:

Morning has broken, like the first morning
    Blackbird has spoken, like the first bird

Praise for the singing, praise for the morning.

Hej hej alla!

Det finns mycket kantareller nu in case you have forgot. Just sayin.

Ha en fin dag.

Hej! 

Hur bestämmer ni riktning i livet? Flyter ni med utan att styra eller sätter ni tydliga mål som ni jobbar mot?

Oavsett metod, vad avgör resultatet? Slumpen eller er attityd? Hur ser ni på livet? Är ni optimister, pessimister, realister eller bara drömmare?

SweeneyTodd skrev 2024-08-08 22:05:46 följande:
    Hej! Jag har absolut inte hittat något bättre, denna tråd är ju bäst. Solig

Jag vet inte riktigt varför jag inte har skrivit så mycket i denna tråd...

Hur är läget med mig då? Det går upp och ner. Jag har kommit in på en utbildning, paralegal, men är osäker på om jag ska gå eller ej, vilket skapar mycket ångest hos mig. Men bortsett från det, är det helt ok. 
    Det är ju alldeles utmärkt att du svarade och att du har span på din skapelse som nattuggletråden ändå är.

Det låter härligt att gå en utbildning. Jag hamnade Faktiskt i samma situation här nu fast inom ett annat område men jag insåg att jag inte kunde pga att det skulle ta ett decennium att komma tillbaka till samma lönenivå och med tonårsbarn och husdrömmar kunde jag inte förmå mig. Det gör dock ont i hjärtat att det inte blev av. Därför tänker att du bör köra om du reder ut det tillsammans med ditt vardagsliv.

Men det är ju min känsla 😃.

Tack för att du svarade.

Hej mina vänner. Nu verkar det till slut blivit höst. Superfin sensommar har det åtminstone varit.

Men lite skönt är det när det är mörkt på kvällarna och luften blir så där syrerik. Jag sover som bäst den här tiden på året. Ljuset stör inte och man har fortfarande energi innan D-vitamindepåerna dränerats.

Vad gör ni på dagarna? Själv känner jag mig lite som en robot som lever samma dag om och om igen. Min rastlösa själ blir lite irriterad på det. Ibland vill jag bara kasta om allt och göra tvärtom. Säga upp mig och ta första bästa kneg. Sälja huset och hyra en lägenhet. Göra sig av med kläderna och byta stil. 

Men jag är så bekväm. Skönt med lönen som ger mig frihet. Skönt att slippa greja med mäklare och hitta nåt nytt. 

Ibland skulle jag bara vilja nöja mig. Försöka se det fina i vardagen och bara hänga med. 

Kanske borde man fira mer. Alla de där fina ögonblicken i mitt jobb som jag kanske inte tar tillvara på utan bara springer på nästa boll. Bättre, längre, snabbare.

Kanske borde jag vara en bättre vän, familjemedlem och pappa. Men de där hjulspåren är så djupa.

Må väl!

Kära internetvänner,
    Jag har, efter en barrunda, vaknat upp med en sjuhelsikes ångest. Jag vet att jag alltid gör det efter att ha druckit minsta lilla så att jag ändå tillåter mig själv att dricka gör att självföraktet slår i taket.

Det är inte så att jag beter mig illa eller säger elaka saker på fyllan men ändå kommer de här känslorna till mig varenda gång. Sen finns det så klart triggers jag sagt som förstärker det, till exempel att jag skvallrat om någon eller liknande. Jag har för mig själv ganska strikta levnadsregler vilket gör att jag dömer mig själv rejält hårt när dessa bryts. 

Jag vet att det här inte är någon problemtråd och jag kan känna nu när jag skriver detta att det kanske inte passar eftersom jag inte vill belasta er ytterligare med mina problem, vilket jag också dömer mig själv för. Men jag har liksom ingen annan plats att få sätta det på pränt.

Jag misstänker att det är något kemiskt i hjärnan som gör att det blir så här efter intag av alkohol. Det är precis som att hjärnan ska ta igen allt den missat när den varit lite frånkopplad en stund.

Gott nytt år kamrater!
    Jag önskar er lycka och välgång under kommande år.
    Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni får ha hälsan och samtidigt nå de mål ni satt upp, hur små eller stora de än må vara.

Puss!

Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!